Solidaritat amb Catalunya – pel dret a l’autodeterminació pacífica!

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500.000!

Catalunya és la major nació europea sense estat propi. Els catalans són conscients, amb orgull, d’una història de més de mil anys. La seva magnífica literatura i cultura és una part essencial d’Europa. La llengua catalana és la llengua materna de milions d'europeus. L’any 1934, el president de la Generalitat de Catalunya va declarar la independència de Catalunya d'Espanya. L’any 1936, el general Francisco Franco va començar (amb l’ajuda d’Alemanya) el seu cop d’estat i va esclatar la Guerra Civil espanyola, que va donar lloc a un nou període de supressió de la nació català i de la seva llengua.

Al segle XXI, no s’ha de permetre que l’exèrcit espanyol sigui posat en marxa contre el poble català que desitja aconseguir, d’una manera pacífica, la seva independència estatal. Europeus de tots els països i nacions han de fer tot lo possible per assegurar que el conflicte entre el govern central espanyol i Catalunya sigui resolt, aquesta vegada, d’una manera pacífica.

El dret a la autodeterminació lliura, pacífica i democràtica d’una nació està a damunt dels límits legals d'un estat que vol imposar el seu sistema legal a milions de persones que se senten tractades en ell i per ell com a ciutadans de segona classe.

Catalunya pertany incondicionalment a Europa. La Unió Europea i tots els països europeus han d’expressar clarament que qualsevol ús de la força militar en el conflicte actual seria inacceptable i que, si de fet nasqués un nou estat català, seria tan benvingut a la Unió Europea com ho va ser, fins ara, la regió de Catalunya amb la seva metròpoli Barcelona i com continuarà sent també Espanya.

**************************************************************************

Declaració oficial de l'Expert Independent del Consell de Drets Humans de les Nacions Unides per a la promoció d'un ordre mundial democràtic i just, Prof. Dr. Alfred de Zayas, sobre les violacions de Drets Humans del poble català per l´Estat espanyol:

Declaració oficial del Relator Especial de l'ONU sobre la promoció i la protecció de la llibertat d'expressió, Prof. Dr. David Kaye, sobre la persecució jurídica de polítics catalans per la justícia de l´Estat espanyol:

***************************************************************************

Hoy: Prof. Dr. Axel cuenta con tu ayuda

Prof. Dr. Axel Schönberger necesita tu ayuda con esta petición «Carles Puigdemont: Solidaritat amb Catalunya – pel dret a l’autodeterminació pacífica!». Únete a Prof. Dr. Axel y 414.995 personas que ya han firmado.