Petition richtet sich an Presidente Della Repubblica Italiana Sergio Mattarella (Presidente Della Repubblica Italiana) und an 8 mehr

Solidariteit met Catalonië – voor het recht op vreedzame zelfbeschikking!

0 haben unterschrieben. Nächstes Ziel: 50.000.

Catalonië is de grootste niet-staatse Europese natie. De Catalanen hebben een geschiedenis van meer dan duizend jaar. Ze zijn ervan bewust en trots op. De prachtige Catalaanse literatuur en cultuur is een essentieel onderdeel van Europa. De Catalaanse taal is de moedertaal van miljoenen Europeanen. In 1934 verklaarde de president van de regering van Catalonië de onafhankelijkheid van Catalonië uit Spanje. In 1936 begon de Spaanse generaal Francisco Franco (met de hulp van Duitsland) zijn staatsgreep en de Spaanse burgeroorlog die de onderdrukking van de Catalaanse natie en zijn taal voor vele jaren veroorzaakt.

In de 21e eeuw wordt het Spaanse leger niet weer gebruikt tegen de Catalaanse bevolking, die rustig voor zijn onafhankelijkheid streeft. Europeanen uit alle naties en naties moeten werken om het conflict tussen Spanje en Catalonië vredig deze keer op te lossen.

Het recht op vrije, vreedzame en democratische zelfbeschikking van een natie is verder dan de wettelijke grenzen van de Spaanse staat. Spanje wil miljoenen mensen dwingen hun rechtsorde af te dwingen, hoewel ze zich in Spanje voelen als tweede klas burgers.

Catalonië maakt deel uit van Europa. De Europese Unie en alle Europese landen moeten duidelijk zeggen dat elk gebruik van militaire kracht in het huidige conflict onacceptabel zou zijn. Zij moeten de nieuwe Catalaanse staat in de Europese Unie verwelkomen.

Diese Petition wird versendet an:
  • Presidente Della Repubblica Italiana
    Sergio Mattarella (Presidente Della Repubblica Italiana)
  • Jean-Claude Juncker
  • Chancellor of Germany
    Angela Merkel

Prof. Dr. Axel Schönberger startete diese Petition mit einer einzelnen Unterschrift und hat nun 42.948 Unterstützer/innen. Starten Sie heute eine Petition, um sich für Ihr Anliegen einzusetzen.

Heute: Prof. Dr. Axel verlässt sich auf Sie

Prof. Dr. Axel Schönberger benötigt Ihre Hilfe zur Petition „Jean-Claude Juncker: Solidariteit met Catalonië – voor het recht op vreedzame zelfbeschikking!”. Jetzt machen Sie Prof. Dr. Axel und 42.947 Unterstützer/innen mit.