Solidaritet med Catalonien – for retten til fredelig selvbestemmelse!

0 haben unterschrieben. Nächstes Ziel: 50.000.

Catalonien er den største ikke-statslige europæiske nation. Catalanerne har en historie på mere end tusind år. De er opmærksomme og stolte af det. Den fantastiske catalanske litteratur og kultur er en væsentlig del af Europa. Det catalanske sprog er modersmål af millioner af europæere. I 1934 erklærede præsidenten for Catalonias regering, at Catalonien er uafhængig af Spanien. I 1936 begyndte den spanske general Francisco Franco (med hjælp fra Tyskland) sit kupat og den spanske borgerkrig, der provokerede undertrykkelsen af ​​den catalanske nation og dets sprog i mange år.

I det 21. århundrede bør den spanske hær ikke få lov til at blive kastet mod catalanerne, der ønsker at opnå statslig uafhængighed med fredelige midler. Borgere fra alle lande og nationer bør gøre deres yderste for at sikre, at konflikten mellem Spanien og Republikken Catalunya løses denne gang fredeligt.

Retten til fri, fredelig og demokratisk selvbestemmelse af nationer ligger over de juridiske grænser for en stat, der ønsker at indføre sit retssystem på millioner af mennesker, der føler sig behandlet som andenklasses borgere, fordi de er catalaner.

Catalonien er ubetinget del af Europa. Den Europæiske Union og alle europæiske lande skal klart sige, at enhver brug af militærstyrke i den nuværende konflikt er uacceptabel. Den Europæiske Union skal anerkende og hilse den nye Republikken Catalonien velkommen.

Heute: Prof. Dr. Axel verlässt sich auf Sie

Prof. Dr. Axel Schönberger benötigt Ihre Hilfe zur Petition „Jean-Claude Juncker: Solidaritet med Catalonien – for retten til fredelig selvbestemmelse!”. Jetzt machen Sie Prof. Dr. Axel und 46.359 Unterstützer/innen mit.