Pétition fermée

NON A L’ACORD ENTRE LA UE i TURQUIA - VIES SEGURES ARA!

Cette pétition avait 74 673 signataires

[EN - FR - DE - ES - IT - EL - NL - FI - SV - BG - AR - TR - PL - RO - PT]

El 27 de febrer de 2016, ciutadans de 32 països i de més de 130 ciutats d'Europa i del món van unir les seves veus per reivindicar els drets dels refugiats sota el lema #safepassage. Vam exigir vies legals i segures i estàndards elevats per a la recepció dels demandants d'asil. El 7 de març de 2016, els líders de la UE es van reunir amb Turquia i van dissenyar un pla que haurà de ser acordat durant la propera reunió del Consell Europeu el  17-18 de març. De cara a aquesta cimera, fem una crida als líders europeus a respectar els valors de la dignitat humana i dels drets humans, el dret internacional i, sobretot, a proposar polítiques humanes per una Europa humana.

---

El 27 de febrer de 2016, ciutadans de 32 països i de més de 130 ciutats d'Europa i del món van unir les seves veus per reivindicar els drets dels refugiats sota el lema #safepassage. Durant mesos, moltes persones han proporcionat assistència a dones, homes i nens en necessitat o s'han sentit impotents veient com els vaixells s'enfonsaven, com les famílies viatjaven o vivien en condicions terribles i com persones que buscaven protecció eren bloquejades per tanques o maltractades per les forces policials.

El 7 de març de 2016, el Consell Europeu es va reunir amb Turquia a Brusselles. L'acord, que ha de ser aprovat aquest 17-18 de març, ha estat criticat per ACNUR i per moltes ONGs com una violació de la llei.

De cara a la pròxima reunió del Consell Europeu del 17-18 de Març de 2016, instem als Caps d'Estat i de Govern d'Europa:

• A no tancar les fronteres exteriors de la UE;
  • A permetre l'entrada de persones necessitades de protecció internacional per la frontera exterior;
  • A respectar el dret europeu i internacional, inclosa la Convenció de Ginebra, el principi de no devolució i les directives d'asil de la UE;
  • A processar totes i cadascuna de les sol·licituds d'asil de forma individual, sense discriminacions i d'acord amb la legislació europea i internacional;
  • A no permetre les devolucions en calent a Turquia o a qualsevol altre lloc;
  • A no reconèixer a Turquia, un país on els refugiats/des són retornats a Síria i que no ofereix una protecció equivalent a la Convenció de Ginebra, com a tercer país segur;
  • A mostrar la seva solidaritat amb els països d'entrada a la UE, especialment amb Grècia;
  • A traslladar immediatament els/les sol·licitants d'asil atrapats a Grècia, inclosos els afganesos, a altres estats membres de la UE;
  • A obrir vies segures pels refugiats/des i reformar el reglament de Dublín en un mecanisme de reubicació que sigui just pels refugiats i refugiades i pel conjunt dels estats membres.

Aquesta no és una crisi de refugiats. És una crisi humanitària, on la dignitat humana està en joc. Europa té els mitjans per ajudar a les persones necessitades, i exigim a la Unió Europea i als seus estats membres a respectar els valors de la dignitat humana i dels drets humans, el dret internacional i, sobretot , a proposar polítiques humanes per una Europa humana.

Other languages: DE, FR, EN, ES

Qui som

La marxa europea de drets dels refugiats en fotografies

European March for Refugee Rights compte sur vous aujourd'hui

European March for Refugee Rights #SafePassage a besoin de votre aide pour sa pétition “Als caps d'Estat i de Govern de la UE: NON A L’ACORD ENTRE LA UE i TURQUIA - VIES SEGURES ARA!”. Rejoignez European March for Refugee Rights et 74 672 signataires.