Confirmed victory

*Desplácese hacia abajo para versión en español*

Treadwell Elementary is a special Optional Program in Memphis City Schools.  It's the only one of its kind in the Tri-State area, starting at Kindergarten, teaching children to read and write in two languages. The Dual Language Immersion program not only caters to the native English-speaking students but also engages the native Spanish-speaking students and families. Treadwell is also centrally located in the heart of one of the largest Hispanic communities in Memphis. This means the school has had the unique ability to not only involve both African American and Hispanic families in the education process but it has also started the difficult task of building a bridge between these two diverse communities.

To STOP efforts to gain Treadwell into Achievement School District...

The Achivement School District is given rights by the state, NOT the community, to acquire schools that have low test scores to be taken out of the regular school system and placed in the State's oversight. Claims are that they will take the bottom 5% of schools in TN and bring them into the top 25% within 5 years.

The current school system has a 3-year period to show growth...So why is this new district allowed more time and resources that should be allocated to the school system that is currently in place?

*ENGLISH ABOVE*

Primaria Treadwell es un programa especial opcional en Memphis City Schools. Es la única de su tipo en el área tri-estatal, a partir de kindergarden a enseñar a los niños a leer y escribir en dos idiomas. El programa de doble inmersión no sólo abastece a los de habla Inglés nativo, sino también a los nativos de las lenguas españolas y está situado en el corazón de la mayor comunidad hispana.

Para detener los esfuerzos para ganar Treadwell en el Distrito Escolar Logro ...

El Distrito Escolar Logro dado derechos por parte del Estado, y no a la gente, para adquirir las escuelas que tienen bajos puntajes de prueba que deben tomarse fuera del sistema escolar regular y se coloca en el distrito escolar del Estado. Las reivindicaciones son que tomarán las escuelas inferiores al 5% en el estado y ponerlas en el 25% superior con 5 años.

El sistema educativo actual tiene un período de 3 años a un crecimiento, ¿por qué este nuevo barrio de más tiempo y recursos que deben asignarse al sistema escolar en su lugar...

This petition was delivered to:
  • Chris Barbic, superintendent of ASD
    Achievement School District
  • Commissioner of TN Dept of Education
    Kevin Huffman
  • Representative
    Steve Cohen
  • Senator
    Lamar Alexander
  • Senator
    Bob Corker
  • Governor
    Bill Haslam
  • U.S. House of Representatives
  • U.S. Senate
  • Tennessee Governor

Treadwell PTA started this petition with a single signature, and won with 367 supporters. Start a petition to change something you care about.