Confirmed victory

*Desplácese hacia abajo para versión en español*

Treadwell Elementary is a special Optional Program in Memphis City Schools.  It's the only one of its kind in the Tri-State area, starting at Kindergarten, teaching children to read and write in two languages. The Dual Language Immersion program not only caters to the native English-speaking students but also engages the native Spanish-speaking students and families. Treadwell is also centrally located in the heart of one of the largest Hispanic communities in Memphis. This means the school has had the unique ability to not only involve both African American and Hispanic families in the education process but it has also started the difficult task of building a bridge between these two diverse communities.

To STOP efforts to gain Treadwell into Achievement School District...

The Achivement School District is given rights by the state, NOT the community, to acquire schools that have low test scores to be taken out of the regular school system and placed in the State's oversight. Claims are that they will take the bottom 5% of schools in TN and bring them into the top 25% within 5 years.

The current school system has a 3-year period to show growth...So why is this new district allowed more time and resources that should be allocated to the school system that is currently in place?

*ENGLISH ABOVE*

Primaria Treadwell es un programa especial opcional en Memphis City Schools. Es la única de su tipo en el área tri-estatal, a partir de kindergarden a enseñar a los niños a leer y escribir en dos idiomas. El programa de doble inmersión no sólo abastece a los de habla Inglés nativo, sino también a los nativos de las lenguas españolas y está situado en el corazón de la mayor comunidad hispana.

Para detener los esfuerzos para ganar Treadwell en el Distrito Escolar Logro ...

El Distrito Escolar Logro dado derechos por parte del Estado, y no a la gente, para adquirir las escuelas que tienen bajos puntajes de prueba que deben tomarse fuera del sistema escolar regular y se coloca en el distrito escolar del Estado. Las reivindicaciones son que tomarán las escuelas inferiores al 5% en el estado y ponerlas en el 25% superior con 5 años.

El sistema educativo actual tiene un período de 3 años a un crecimiento, ¿por qué este nuevo barrio de más tiempo y recursos que deben asignarse al sistema escolar en su lugar...

Letter to
Chris Barbic, superintendent of ASD Achievement School District
Commissioner of TN Dept of Education Kevin Huffman
Representative Steve Cohen
and 6 others
Senator Lamar Alexander
Senator Bob Corker
Governor Bill Haslam
U.S. House of Representatives
U.S. Senate
Tennessee Governor
*ENGLISH BELOW (scroll)*
Nosotros, los padres, la comunidad, sus líderes y partes interesadas creen que está en el mejor interés de los estudiantes de Primaria Treadwell seguir siendo como es, Memphis City School / Shelby County School District y continuar su crecimiento a lo que los niños muy comercial en un Mundial la sociedad.

* Beneficios y ventajas de ser bilingüe *

La exposición es la clave

"La investigación ha demostrado que después de 10 o 12 años el cerebro maneja idioma diferente ya que hasta entonces se está haciendo constantemente niños connections.As neurológicos que procesar el lenguaje en el lóbulo frontal del cerebro. Pero si aprendemos una lengua como un adolescente o un adulto , el cerebro tiene que 'lucha' para encontrar espacio de almacenamiento en otro lugar. Así que en términos simples, aprender idiomas como un niño y el cerebro los absorbe fácilmente, después de que se convierta en el trabajo mucho más difícil. Reemplazar algunos de los libros / DVD que ve su hijo con la lengua extranjera y tratar de hacer que una parte de sus vidas cotidianas: la exposición es la clave ".

(Fondo Nacional de Alfabetización de 2007 - Desarrollo de Lenguaje para la vida)

Para más visita el artículo completo: http://www.literacytrust.org.uk/talktoyourbaby/Bilingual.html

* Los esfuerzos comunitarios *
Programas de apoyo para unir a las familias (afroamericanos e hispanos)

Los estudiantes bilingües superan a Classmates monolingües en las pruebas estandarizadas

La última investigación apoya su creencia de que la exposición de los bebés, niños pequeños y preescolares a más de un idioma cosechará muchos beneficios más adelante en la escuela y en la vida! Estos estudios comparan los niños bilingües a sus pares monolingües y bilingües muestran que los niños ...

· Puntuaciones más altas en las pruebas estandarizadas como el F-CAT (prueba del estado de Florida)

· Leído antes

· Son mejores solucionadores de problemas

· Tiene una ventaja en el lugar de trabajo

Mejores calificaciones

La evidencia más reciente que apoyan los beneficios de niños que son expuestos a un segundo idioma, proviene de un nuevo estudio de Miami-Dade County Public Schools, el cuarto país más grande del distrito escolar y un líder en la educación bilingüe. Dr. Joanne H. Urrutia, Director de Educación Bilingüe del Distrito y el Departamento de Idiomas del Mundo, está a punto de publicar un informe digno de mención que muestra claramente "a los estudiantes que fueron expuestos a un segundo idioma a una edad temprana obtuvieron puntuaciones más altas en las secciones verbales y matemáticas de la F-CAT (el Florida Comprehensive Assessment Test) que sus compañeros de clase sólo en inglés. "

Los educadores se compararon los puntajes verbales y matemáticas de los dos grupos de estudiantes de cuarto y quinto grado de 16 escuelas primarias en M-Dade County. Un grupo de estudiantes se han inscrito en el programa bilingüe del distrito escolar desde el jardín de infantes. Su tiempo de clase se compone de 60% de instrucciones en Inglés y 40% en el idioma extranjero. El otro grupo de estudiantes de cuarto y quinto grado se ha inscrito en clases de inglés solamente desde Kindergarten.
El estudio muestra que los estudiantes bilingües anotó 23 a 34 puntos más alto que sus compañeros monolingües, tanto en las secciones verbales y matemáticas de la F-CAT. Los educadores predecir resultados similares en el 2003 F-CAT. Dr. Urrutia cree que las calificaciones de matemáticas superiores de los niños expuestos a un segundo idioma puede indicar que estos estudiantes han desarrollado más habilidades de pensamiento y la función de un mayor "nivel de abstracción". Las puntuaciones más altas verbales pueden ser el resultado de "tiempo añadido" empleado en el aprendizaje de dos idiomas. Esto apoya lo que los educadores han sabido por mucho tiempo que el aprendizaje de una segunda lengua, sí construye un vocabulario más y mejores competencias lingüísticas en lengua no sólo de los estudiantes en segundo lugar, pero también en su lengua materna, Inglés. (Para obtener más información acerca de este estudio van a www.babiesspeak.com)

El ingreso a la universidad Examination Board informa también que ir a la universidad a estudiantes de secundaria que estudian una lengua extranjera en la escuela secundaria estadísticamente mayor puntuación tanto en la sección verbal y matemáticas en el SAT. De hecho, los estudiantes que han estudiado 4 años de un idioma extranjero en la escuela secundaria anotar el mismo en matemáticas como los estudiantes que tomaron los 4 años de matemáticas.

Preparación para la Lectura

En un estudio reciente sobre la adquisición del lenguaje infantil, la doctora Ellen Bialystok, lingüista Universidad de York, encontró que los niños que están expuestos a un segundo idioma a temprana edad aprenden a leer antes que sus compañeros monolingües. En su estudio, los niños en edad preescolar se les hacen pruebas para ver a su comprensión de las letras como símbolos. Niños monolingües podía recitar las letras, pero no podía leer sin la ayuda de imágenes. Por otro lado, los preescolares bilingües comprendido lengua escrita sin el uso de imágenes y anotó dos veces más alta en las pruebas de lenguaje que sus compañeros monolingües. Estos niños estaban mejor preparados para atar símbolos a las palabras y las palabras con el significado. Empezaron a leer más pronto que los niños expuestos a un solo idioma.

Resolución de Problemas

Varios estudios muestran que los niños que aprenden más de un idioma en la infancia son mejores solucionadores de problemas. En los estudios del Dr. Bialystok, ambos niños preescolares bilingües y monolingües se les pidió que mirar un cuadro y resolver un problema en la foto. Los niños expuestos a más de un idioma tenían el doble de probabilidades de resolver el problema que sus pares monolingües. La explicación puede ser que los niños bilingües se utilizan para "desconcentra" una lengua al hablar en la otra. Así que, cuando se les pregunta a desentrañar un problema, que son mejores en "edición fuera" información significativa. En otras palabras, se centran en lo que es importante e ignorar el resto.

Recompensas Económicas y Sociales

Finalmente, los beneficios de exponer a los niños a una segunda lengua no se limitan a la escuela y el rendimiento intelectual. Los niños que interactúan en más de un idioma de forma natural expuesto a más de una cultura. Esto ayuda en la construcción de la aceptación y la comprensión de los demás. Sus habilidades sociales y la mejora de su capacidad de comunicarse en más de un idioma también proporcionará una ventaja económica cuando llegan al mercado de trabajo. Tal vez entonces, más que ahora, los adultos bilingües podrán elegir entre una variedad de oportunidades de carrera, destinos y empleos bien remunerados, que sus compañeros monolingües sólo pueden soñar.

Así como los retos y oportunidades de un nuevo siglo se despliegan para nuestros hijos, que es mi esperanza, y la esperanza de otros educadores, que los padres ayuden a difundir la noticia de la importancia de aprender más de un idioma en la niñez. Mis hijos, ya que su madre y su padre han hecho, ahora están cosechando los beneficios de estar expuesto a más de un idioma. Confío en que más padres como usted de acuerdo en que para sus hijos, el Inglés no es suficiente.

Olga Bichachi es un maestro, un lingüista y más recientemente a un reportero de noticias de televisión. Olga informes sobre lo último en temas de crianza y la educación se han visto en todo el país en la CNN, FOX y América ABC Good Mañana.

Los datos para justificar la escuela se está moviendo hacia el logro global
* Próximamente *

We, the Parents, Community Members, its Leaders, and Stakeholders of Treadwell Elementary believe it's in the best interest of the students at Treadwell Elementary to remain as is, a part of the Memphis City School / Shelby County School District, and continue its growth in making the students marketable and successful in this global society.

*Benefits and Advantages of Being Bilingual*

Exposure is the key

"Research has shown that after 10 or 12 years old the brain handles language differently because until then it is constantly making neurological connections.As children we process language in the frontal lobe of the brain. But if we learn a language as a teenager or adult, the brain has to 'scramble' to find storage space somewhere else. So in simple terms, learn languages as a child and the brain absorbs them readily, after that it becomes much harder work. Replace some of the books/DVDs your child watches with the foreign-language one and try to make it a part of your everyday lives: Exposure is the key."

(National Literacy Trust 2007 - Developing Language for Life)

For complete article visit: http://www.literacytrust.org.uk/talktoyourbaby/Bilingual.html

*Community Efforts*
Support programs to bond the families (African American and Hispanic)

Bilingual Students Outperform Monolingual Classmates on Standardized Tests

The latest research supports your belief that exposing babies, toddlers and preschoolers to more than one language will reap plenty of benefits later on at school and in life! These studies compare bilingual children to their monolingual peers and show that bilingual children...

· score higher on standardized tests like the F-CAT (Florida's state test)

· read sooner

· are better problem solvers

· have an edge in the workplace

Higher Test Scores

The very latest evidence supporting the benefits of children being exposed to a second language, comes from a new study from Miami-Dade County Public Schools, the nation's fourth largest school district and a leader in bilingual education. Dr. Joanne H. Urrutia, Director of the district's Bilingual Education and World Languages Department, is about to release a noteworthy report which clearly shows "students who were exposed to a second language at an early age scored significantly higher on the verbal and math sections of the F-CAT (the Florida Comprehensive Assessment Test) than their English only classmates."

Educators compared the verbal and math scores of two groups of fourth and fifth grade students from 16 elementary schools in M-Dade County. One group of students has been enrolled in the school district's bilingual program since Kindergarten. Their classroom time consists of 60% instruction in English and 40% in the foreign language. The other group of fourth and fifth grade students has been enrolled in English only classes since Kindergarten.

The study shows bilingual students scored 23 to 34 points higher than their monolingual peers in both the verbal and math sections of the F-CAT. Educators predict similar results on the 2003 F-CAT. Dr. Urrutia believes the higher math scores of the children exposed to a second language may indicate that these students have more developed thinking skills and function on a higher "level of abstraction." The higher verbal scores may be a result of "added time" spent in learning two languages. This supports what educators have long known that learning a second language, inherently builds more vocabulary and better language skills in not only the students' second language, but also in their first language, English. (For more information about this study go to www.babiesspeak.com)

The College Entrance Examination Board also reports that college bound high school students who study a foreign language in high school statistically score higher in both the verbal and math section on the SAT. In fact, students who studied 4 years of a foreign language in high school score the same in math as those students who took 4 years of math.

Reading Readiness

In a recent study on child language acquisition, Dr. Ellen Bialystok, a York University linguist, found that children who are exposed to a second language early in life learn to read sooner than their monolingual classmates. In her study, preschool children were given tests to see their understanding of letters as symbols. Monolingual children could recite the letters but could not read without the help of pictures. On the other hand, bilingual preschoolers comprehended written language without the use of pictures and scored twice as high on language tests as their monolingual peers. These children were better prepared to tie symbols to words and words to meaning. They started reading sooner than children exposed to only one language.

Problem Solving

Several studies show children who learn more than one language in infancy are better problem solvers. In Dr. Bialystok's studies, both bilingual and monolingual preschool children were asked to look at a picture and solve a problem on the picture. Children exposed to more than one language were twice as likely to solve the problem than their monolingual peers. The explanation may be that bilingual children are used to "tuning out" one language while speaking in the other. So, when they're asked to unravel a problem, they are better at "editing out" insignificant information. In other words, they focus on what's important and ignore the rest.

Social and Economic Rewards

Finally, the benefits of exposing young children to a second language aren't limited to school and to intellectual performance. Children who interact in more than one language are naturally exposed to more than one culture. This helps in building acceptance and understanding of others. Their improved social skills and their ability to communicate in more than one language will also provide an economic edge when they reach the job market. Perhaps then, even more than now, bilingual adults will be able to choose from an assortment of career opportunities, destinations and high paying jobs, that their monolingual peers can only dream of.

So as the challenges and opportunities of a new century unfurl for our children, it is my hope, as well as the hope of other educators, that parents help spread the news of the importance of learning more than one language in childhood. My sons, as their mother and father have done, are now reaping the benefits of being exposed to more than one language. I trust more parents like you agree that for your children, English is not enough.

Olga Bichachi is a teacher, a linguist and most recently a television news reporter. Olga's reports on the latest in parenting and education issues have been seen throughout the country on CNN, FOX and ABC's Good Morning America.
Data to support the school is moving towards overall achievement
*Coming soon*