Speak Up for Clean Air in the San Joaquin Valley ¡Queremos aire limpio!

0 have signed. Let’s get to 1,000!

Versión en español a continuación

It’s no secret: the San Joaquin Valley has some of the dirtiest air in the nation. Some days, it’s unsafe to be outside because the air is too unhealthy to breathe.

Instead of adopting a plan to clean the air, our state and local officials are seeking more delays on an already-overdue plan to clean up pollution in the region.

We deserve better. Tell the Valley Air District and the California Air Resources Board to stop dragging their feet and adopt a strong plan to reduce pollution in our Valley. This petition calls on our agencies to:

1. Deliver clean air now;

2. Design a robust air pollution alert system to alert us when pollution reaches hazardous levels; and

3. Create an all-of-the-above solution for clean air. All polluters, including dairies, oil and gas operations, distribution warehouses, and industrial and agricultural wood burners, should reduce their emissions.

The San Joaquin Valley recently experienced one of the worst air pollution events in decades, with fine particle pollution (PM2.5) reaching dangerous levels. When inhaled, these small particles lodge deep in our lungs and can enter our bloodstream - constricting or blocking blood flow to the heart and brain.  Scientific studies have linked increases in daily PM2.5 with increased emergency department visits, hospital admissions, and deaths. Studies suggest long-term exposure may be associated with chronic bronchitis, reduced lung function and increased mortality from lung cancer and heart disease.

We can’t wait any longer for clean air.

Speak up now! Sign the petition and urge California's agencies to take significant action to clean up our air.

See the full text of the petition here

~~~~~

No es secreto: el Valle de San Joaquín tiene el aire más contaminado de la nación. Muchos días están demasiado contaminados para estar afuera.

En lugar de adoptar un plan para limpiar nuestro aire, las agencias de aire están buscando más excusas seguir postergando un plan que ya está retrasado y que debería indicar como reducir la contaminación en la región.

¡Exigimos soluciones ya! Dígale al Distrito del Aire y al Consejo de Recursos del Aire de California que dejen las excusas y adopten inmediatamente un plan sólido para reducir la contaminación en nuestro Valle. Esta petición demanda de nuestras agencias los siguiente:

1. Logren que tengamos un aire limpio ahora;
  2. Diseñen un sistema para alertarnos cuando la contaminación alcance niveles peligrosos; y
  3. Generen una solución comprehensiva que haga que todos los contaminadores reduzcan sus emisiones, incluyendo las lecherías, las operaciones de petróleo y gas, los almacenes de distribución, los incineradores industriales y las quemas agrícolas.

El Valle de San Joaquín recientemente tuvo uno de los peores niveles de contaminación del aire en décadas. Nuestra región tuvo niveles muy peligrosos de contaminación de partículas finas (PM2.5). Cuando se inhalan, estas pequeñas partículas se alojan en los pulmones y pueden ingresar al torrente sanguíneo, bloqueando el flujo de sangre al corazón y al cerebro. Estudios científicos han determinado que hay una conexión en los aumentos de los niveles diarios de PM2.5 y el aumento de visitas a la sala de emergencia, admisiones al hospital y muertes prematuras. Los estudios sugieren que la exposición a largo plazo a altos niveles de PM2.5 puede estar asociado con bronquitis crónica, función pulmonar reducida y el aumento de la mortalidad por cáncer de pulmón y enfermedades del corazón.

No podemos esperar más para tener aire limpio.

¡Hazte escuchar! Firme la petición e exija a las agencias que regulan el aire en California a que tomen medidas inmediatas para limpiar nuestro aire.

Today: Central Valley Air Quality Coalition is counting on you

Central Valley Air Quality Coalition needs your help with “Tell our air quality agencies to stop dragging their feet - adopt a strong plan to reduce pollution in our valley”. Join Central Valley Air Quality Coalition and 584 supporters today.