Allow overnight parking in St-Lambert during winter season!

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Paula Ad started this petition to Saint-Lambert City Hall and

This petition is for everyone who lives in Saint-Lambert and owns a car.

Since December 2019, during the winter months, from December 1st to March 31st, the city of st-Lambert doesn’t allow car owners to park their vehicles at night between midnight and 5:30AM.

This creates a complete inconvenience to all car owners that don’t own a private parking spot. Not only you have to waste time and energy to find a parking spot that is available that also allows you to park over night, but you have to park far away from your home, and in other situations even force you to pay a private parking spot for the winter season.
It’s not like they do snow removal every single night, there’s literally no excuse why they do this.

St-Lambert is part of L’Agglomération de Longueuil, meaning that it’s part of Longueuil. Yet, they made this one rule of their own. You are allowed to park during the night in all of Longueuil unless specified by those temporary snow removal signs. Montreal does this, Boucherville does this, Brossard does this and many more!

What we ask is that when snow removal operations begin, the City can provide  various communications methods to permit everyone to stay informed and to move their vehicles off the public road, if and when needed.

Please help make our lives a little easier during this times of pandemic.

Please sign and share!

thank you!

-

Cette pétition s'adresse à tous ceux qui vivent à Saint-Lambert et possèdent une voiture.

Depuis Décembre 2019, pendant les mois d’hiver, soit du 1er décembre au 31 mars, la ville de St-Lambert n’autorise pas les propriétaires de voitures à garer leur véhicule la nuit entre minuit et 5h30AM.

Cela crée un désagrément complet pour tous les propriétaires de voitures qui ne possèdent pas de place de stationnement privé. Non seulement vous devez perdre du temps et de l'énergie pour trouver une place de parking disponible qui vous permet également de vous garer la nuit, mais vous devez vous garer loin de chez vous et, dans d'autres situations, vous obliger même à payer une place de parking privée pour la saison d'hiver.
Ce n’est pas comme s'ils déneigaient tous les soirs, il n’y a littéralement aucune excuse pour ce règlement!

St-Lambert fait partie de L’Agglomération de Longueuil, ce qui signifie qu’elle fait partie de Longueuil. Pourtant, ils ont fait leur propre règle. Vous êtes autorisé à stationner pendant la nuit partout à Longueuil, sauf indication contraire par ces panneaux de déneigement temporaires. Montréal fait cela, Boucherville fait cela, Brossard fait cela et bien d'autres!

Ce que nous demandons, c'est qu'au début des opérations de déneigement, la Ville de ST Lambert peut fournir divers moyens de communication pour permettre à chacun de se tenir informé et de sortir son véhicule de la voie publique, si et au besoin.

S'il vous plaît, aidez-nous à rendre nos vies un peu plus faciles en cette période de pandémie.
Veuillez signer et partager!
Merci!

0 have signed. Let’s get to 500!