HUMANITARIAN INTERVENTION IN CUBA ! INTERVENCION HUMANITARIA EN CUBA

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Luis Rojas started this petition to United Nations and

-------------------------------------ENGLISH VERSION----------------------------------------------

Through this statement, we invoke Chapter VII of the Charter of the United Nations with emphasis on the ratification of Article 39 and the materialization of Article 41, being the objective of the current self-styled Government of Cuba the explicit violation of all human rights granted for all the organizations that defend those rights and the collapse of the health system.

Situation: (Please see attachments)

For no one is a myth that for more than 62 years, the current dictatorship headed by the Castro family and their supporters has maintained an authoritarian and dictatorial model of government, without respect for individual opinion, human well-being and the realization of free expression as an individual as well as an entity. They have killed, tortured and destroyed in all possible ways thousands of Cubans who only demand respect for the rights that belong to them by law. Currently, during the pandemic stage, they have openly denied humanitarian and disinterested aid from exile, who in itself is the first source of income to their GDP.
, they have profited from and have disproportionately aggravated the authoritarian measures against the Cuban people, which has led Cuba to be experiencing a SERIOUS SANITARY CRISIS today. People are dying, the country does not have medical solvency and is unable to supply the basic medical needs for the care of people affected by the pandemic. We hope that the firms will speak for themselves of the desire of millions of Cubans to end this mandate of terror. , we consider Inadmissible and we DO NOT recognize the current Cuban Government as LEGITIMATE, We accuse the President Miguel Diaz-Canel Bermúdez of ASSASSIN and DICTATOR and we make him RESPONSIBLE for the human lives of all those who are in a critical state in the hospitals, followed by all his cabinet and head by Raúl Castro.

#SOSCuba #SOSCuba #SOSCuba #SOSCuba #SOSCuba #SOSCuba

We ask for:

HUMANITARIAN INTERVENTION IN CUBA under the protection of Article VII of the United Nations Charter in affirmation of its Article 39 and the necessary measures are immediately executed in accordance with Articles 41 and 42 of the aforementioned letter.

------------------------------------ SPANISH VERSION ----------------------------------------------

Mediante el presente manifiesto invocamos el Cap.VII de la Carta de las Naciones Unidas con énfasis en la ratificación del artículo 39 y la materialización del artículo 41, siendo objetivo por parte del actual autodenominado Gobierno de Cuba la violación explicita de todos los derechos humanos otorgados por todas las organizaciones que defienden dichos derechos y el colapso del sistema sanitario.

Situación: (Por favor ver anexos)

Para nadie es un mito que por más de 62 años la actual dictadura encabezada por la familia Castro y sus simpatizantes ha mantenido un modelo de gobierno autoritario y dictatorial, sin respeto a la opinión individual, el bienestar humano y la realización de la libre expresión, dígase como individuo así como entidad. Han matado, torturado y destruido en todas las formas posibles a miles de cubanos que solo exigen el respeto de los derechos que les pertenece por ley. Actualmente durante la etapa de pandemia, han denegado abiertamente la ayuda humanitaria y desinteresada del exilio quien de por si es la primera fuente de ingreso a su PIB
, se han lucrado y han agravado desmesuradamente las medidas autoritarias contra el pueblo cubano lo cual ha llevado a que al día de hoy Cuba este cruzando un CRISIS SANITARIA GRAVE. Las personas estan muriendo, el país no tiene solvencia medica y es incapaz de suplir las necesidades medicas básicas para la atención de las personas afectada por la pandemia Esperamos que las firmas hablen por si solas del deseo de millones de cubanos por terminar este mandato de terror, consideramos Inadmisible y NO reconocemos el actual Gobierno Cubano como LEGITIMO, Acusamos de ASESINOS y DICTADORES y hacemos RESPONSABLES de las vidas humanas de todos los que están en estado critico en los hospitales al presidente Miguel Diaz-Canel Bermúdez seguido de todo su gabinete y encabezado por Raúl Castro.

#SOSCuba  #SOSCuba #SOSCuba #SOSCuba #SOSCuba #SOSCuba

Pedimos:

INTERVENCION HUMANITARIA EN CUBA bajo la protección del artículo VII de la Carta de las Naciones Unidas en afirmacion de su articulo 39 y se ejecuten de forma  inmediata las medidas necesarias en conformidad con los Artículos 41 y 42 de la citada carta.

0 have signed. Let’s get to 500!