Petition Closed

To Take Action for Destruction of Indigenous Community Project Without Just Cause

Friend,

Our petition is to request the US Department of Justice and United Nations Office of the High Commissioner for Human Rights to investigate violations of our human and civil rights as citizens that claim an indigenous heritage. We are also seeking restorative justice for destruction of our community project  located  in southeast  Puerto  Rico.  The  project  included  two (2)  indigenous  ceremonial plazas, community  farm  and  reforested  area. To learn  more  about  our community and  cause   please  visit  the following site.  http://nuestratierraabundante.weebly.com/index.html

If you support our cause, please sign our petition. I'm trying to collect 1000 signatures, and I could really use your help. It'll just take a minute! Once you're done, please ask your friends to sign the petition as well. Grassroots movements succeed because people like you are spreading the word!

Our struggle continues  and  it  is  the  struggle of   all  enlightened  communities. We  are  not  alone in this  struggle, indigenous people throughout the world are experiencing the full presence of social and cultural  injustice in  various  forms. Our  struggle  is the  struggle  of  all  indigenous  peoples  worldwide.

Sincerely,

Dr.  Carlalynne  Melendez

[Español]

Urgiendo a  Justicia  Federal  (E.U). y Derechos  Humanos  (N.U.)  para  que  tomen  acción por  la  destrucción   de proyecto  comunitario.

Amigo(a),

Nuestra  petición es para  solicitar  que el  Departamento  de  Justicia  de  los Estados Unidos  y la  Comisión de Derechos  Humanos  de las Naciones  Unidas investiguen las  violaciones  a nuestros  derechos humanos  y  civiles como ciudadanos  que  reclaman  su  herencia  indígena. También buscamos  justicia restaurativa por  la  destrucción de   nuestro proyecto  comunitario localizado  en el  sureste  de  Puerto  Rico. El proyecto incluye:  2  plazas  ceremoniales,  finca comunitaria y area reforestada. Para  conocer  más  sobre  nuestra  comunidad y causa  por  favor  visite   la   siguiente pagina del Internet:  http://nuestratierraabundante.weebly.com/index.html

Si  apoyas  nuestra  causa  por  favor  firma nuestra  petición. Estamos tratando de  recolectar  1000 firmas. Te  tomará solamente un minuto para leer  y  firmar la  petición.  La  petición está  escrita en ingles  y  español. Una  vez  termines, por  favor envía la petición a tus amistades.

No  estamos  solos en esta  lucha, pueblos indígenas en todas partes  del  mundo están experimentado y  sufriendo todo  tipo de  injusticia    y  violaciones  a  sus derechos  humanos  y  civiles.  Nuestra  lucha  es  la  lucha  de  todos  los  pueblos originarios  de    América.

Sinceramente,

Dra.  Carlalynne  Melendez

This petition was delivered to:
    Ms. Navi Pillay, Commissioner for Human Rights
    Gianni Magazzeni, Coordinator, National Institutions Unit
    Mr/Ms. Santiago
    High Commissioner for Human Rights
  • Our Taino Land Org
    Carlalynne Melendez

Naguake Community started this petition with a single signature, and now has 116 supporters. Start a petition today to change something you care about.