Petition Closed

Stop Illegal Gun Smuggling That Fuels Violence in Mexico

In too many communities across Mexico, violence has become a frightening reality of daily life.

Over the past five years, more than 50,000 people have been killed in Mexico’s drug war. And many of the guns that fuel this violence are smuggled over the U.S. border.

A congressional report from last year noted that 70% of the weapons seized in Mexico in 2009 and 2010 and submitted for tracing came from the United States.

Courageous families all over Mexico are standing up in their own communities as part of a growing movement to end the violence.

Now you can be a part of the solution for a more peaceful Mexico. A bi-national campaign is calling on the U.S. government to stem the flow of illegal weapons going across the border.

President Obama has the power to help stop gun smugglers who are fueling violence in Mexico.

We’re asking him to:

--- Enforce the existing ban on the importation of military-style assault weapons (because many of them are later illegally smuggled into Mexico);

--- Require gun dealers to report to the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives (ATF) the sale of multiple assault rifles to the same person over a period of five days (GOOD NEWS: last summer, the Obama Administration announced new reporting rules on multiple semiautomatic rifles in border states. A great first step – let’s keep the momentum going!);

--- Strengthen legal enforcement in regions of the U.S. that supply the bulk of the contraband weapons smuggled into Mexico.

Join with thousands of others on both sides of the border in asking President Obama to help stop gun smugglers.

**This petition was created in collaboration with the Washington Office on Latin America.

------------------------

En muchas comunidades en México, la violencia se ha convertido en una realidad aterradora cotidiana.

En los últimos cinco años, más de 50,000 personas han sido asesinadas en la lucha contra el narcotráfico en México. Y muchas de las armas que alimentan esta violencia son contrabandeadas de Estados Unidos a través de la frontera.

Un reporte reciente del Congreso de Estados Unidos, señaló que el 70% de las armas incautadas y rastreadas en México entre el 2009 y 2010 provenían de los Estados Unidos.

Miles de valientes familias en todo México están alzando sus voces en sus comunidades, uniéndose a un creciente movimiento en México para poner fin a la violencia.

Usted puede ser parte de la solución para un México más pacífico. Una campaña binacional está solicitando al gobierno de EE.UU. que detenga el flujo ilegal de armas que cruza la frontera. El Presidente Obama tiene el poder de ayudar a detener el contrabando de armas que alimenta la violencia en México.

Pedimos al Presidente Obama:

--- Hacer cumplir la existente prohibición sobre la importación de armas de asalto (ya que muchas de ellas son luego traficadas a México)

--- Solicitar a los vendedores de armas enviar un reporte a la Oficina de Alcohol, Tabaco, Armas de Fuego y Explosivos (ATF) sobre la venta de múltiples rifles de asalto a una misma persona en un periodo de cinco días. (BUENAS NOTICIAS: este verano la administración de Obama anunció nuevas reglas sobre los reportes de venta de armas semiautomáticas en los estados fronterizos. Un gran paso, mantengamos el impulso!)

--- Fortalecer la aplicación de las leyes en las regiones de los Estados Unidos que suministran la mayor cantidad de armas de contrabando a México.

Únete a miles de personas en ambos lados de la frontera que piden al Presidente Obama ayudar a detener el contrabando de armas.

This petition was delivered to:
  • President Obama

Latin America Working Group started this petition with a single signature, and now has 12,090 supporters. Start a petition today to change something you care about.