Petition Closed

Appoint James Risdon to the Senate

This petition had 128 supporters

With almost 16 per cent of Senate seats soon to be empty, the upper chamber is getting to the point where it can no longer function properly. There just aren't enough senators to do the job.

On the other hand, Canadians are fed up with patronage appointments to the Senate. They want the Senate to represent them free of partisan politics.

James Risdon, a former award-winning journalist who has covered business and politics at every level in Canada, is a great choice for the Canadian Senate. He is completely free of partisan political ties but understands our system of government. He has travelled widely throughout Canada, is fluently bilingual and is a graduate of Concordia University.

A former Canadian entrepreneur, James Risdon also holds college diplomas in business administration and social sciences.

An aboriginal Canadian, James Risdon is a Metis who currently lives in the small, northern New Brunswick city of Bathurst, with his wife, Ada Chan, two daughters, grand-daughter, and the family dog.

By appointing James Risdon to the Canadian Senate, our governor general would help the Senate do its job, remove some of the partisan bias, and bring in someone to the upper chamber based on merit.

Please sign this petition and show Prime Minister Stephen Harper you support the appointment of James Risdon to the Canadian Senate.

Thank you.

_________________________________________________________

NOMMEZ JAMES RISDON AU SENAT

Le Senat canadien souffre d’un manque de personnel. D’ici peu, près de 16 pour cents des sièges au Senat seront vides. Le manque de sénateurs est déjà rendu au point que le Senat ne peut plus fonctionner comme il faut.

En même temps, il faut reconnaitre que la majorité des Canadiens en ont assez de voir ces postes la donné aux amis des chefs de partis politiques. Les électeur(ice)s veulent que ces postes la soient comblé par des gens compétents sans que ca devienne une question de qui on connait au pouvoir.

James Risdon, un ancien journaliste qui a couvert la politique et le mondes des affaires, est un bon choix pour notre Senat. Il est complet libre de tout lien avec les partis politiques mais il comprend bien notre système gouvernementale. Ce diplôme de l’Université Concordia a voyagé partout a travers le Canada et est bilingue.

Un ancien entrepreneur, James Risdon détiens aussi deux diplômes collégiales en administration et les sciences sociales.

Un Métis, il demeure présentement dans la petite ville de Bathurst dans le nord du Nouveau-Brunswick avec son épouse, Ada Chan, leurs deux filles et petite-fille, et le chien familiale.

En nommant James Risdon au Senat, le gouverneur-général ajouterait du personnel a cette chambre et l’aiderait à faire ce qu’elle est suppose faire. Cette nomination augmenterait la neutralité politique du Senat. Et finalement, ceci serait un choix base sur les compétences de l’individu et non ses contactes politiques.

S’il vous plait, prenez quelques minutes pour signer cette pétition et montrer  au Premier Ministre Stephen Harper que vous appuyez le choix de James Risdon au Senat.

Merci!

Today: James is counting on you

James Risdon needs your help with “Stephen Harper: Appoint James Risdon to the Senate”. Join James and 127 supporters today.