Petition Closed

Mi hijo es tu hijo y Tu hijo es mi hijo:Ayotzinapa investigation must continue by the GIEI

This petition had 525 supporters

( english below)

Mi hijo es tu hijo
Y tu hijo es mi hijo...

#ApoyaalGIEI #GIEIQuedate

Peticion del padre que corre por Ayotzinapa:  Antonio Tizapa padre de Jorge Antonio Tizapa Legideño, uno de los 43 estudiantes desaparecidos por el gobierno mexicano. El gobierno mexicano quiere que el Grupo Interdisciplinario de Expertos Independientes (GIEI) - grupo que determinó que la versión historica del estado mexicano era falso - ya no conduzcan su investigacion. El gobierno mexicano esta presionando el GIEI a que abandone México el 30 de abril del 2016. Tizapa junto con otros padres de los 43 normalistas exigen una extensión de la investigación por tiempo indefinido hasta que aparezcan los estudiantes. Solidaridad-internacional-comparte este link/ firma la peticion!

Mas:

Testimonios de sobrevivientes y otra evidencia señala a que todos los niveles del gobierno mexicano son culpables en este caso. Incluso, el ejercito mexicano queda implicado en la desaparición forzada de los normalistas también y no ha permitido que se entrevisten a elementos presentes durante la noche del 26 de Septiembre del 2014. El día de los hechos, la policía local de Guerrero en Iguala, monitoreo la actividad de los estudiantes antes de abrir fuego con armas largas. También elementos de la policía federal monitoreaban los movimientos de los estudiantes horas anterior de acuerdo a la investigación de Anabel Hernandez. Este ataque resultó en la muerte confirmada de 6 personas y decenas más fueron heridos. Aprende mas aqui.

Video de la impunidad de Mexico Aqui.

Video de "Correr por Ayotzinapa" Aqui.

Por que VIVOS SE LOS LLEVARON, VIVOS LOS QUEREMOS.

You son is my son

and my son is your son...

English:

The father who runs for Ayotzinapa Antonio Tizapa is asking for your solidarity-Sign this petition! demanding that the GIEI stay!

The International Group of Independent  Investigators (GIEI) is being pressured to leave by the Mexican governtment.  It is more necessary than ever that the world support the families of Ayotzinapa who after 18 arduous months of pain and struggle searching for the 43 students are facing a critical point in the ongoing investigation to find their children.The Mexican government wants the Interdisciplinary Group of Independent Experts (GIEI) to end their investigation by April 30th. The GIEI have become targets of government harassment due to the fact that they publicly determined that the Mexican government's version of the 43 disappeared students fate was not substantiated by any scientific evidence. Tizapa, alongside other parents of the 43 normalistas, are calling for an extension of the investigation. They want the GIEI to remain in Mexico.

Testimonies from survivors and other evidence supports that all levels of the Mexican government are implicated in the forced disappearance of the Ayotzinapa students. The day of the tragic disappearance, Guerrero's local police in Iguala, were monitoring the students activity before attacking them with gunfire, which resulted in killing 6 and injuring dozens of others. The Mexican military was also present and involved during the attack and disappearance. more details here.

ALIVE THEY TOOK THEM: ALIVE WE WANT THEM BACK.

video about Mexico's history of impunity here.

RUN 4 Ayotzinapa Video here.

Today: Ayotzinapa Dad Antonio is counting on you

Ayotzinapa Dad Antonio Tizapa needs your help with “StayGIEI43”. Join Ayotzinapa Dad Antonio and 524 supporters today.