

SGK’nın Genel Sağlık Sigortası uygulaması; " isteğe bağlı" olmalı! İşsizlerin bu konuda aileleri üzerinden borçlandırılması ve ödettirilmesi hiç demokratik değil. İptal edilsin!
Kampanya metni
SGK Reformları diye, SGK açıklarını her vatandaştan olduğu gibi “işsizler” üzerinden kapatmaya çalışan; zorla gelir yaratıp, açıklarını kapatan bir hükümetle karşı karşıyayız.
İşsizleri sağlık hizmetinden yararlanmaları için zorla borçlandırıp; o borcu zorla ailelere ödetme yoluna gidiliyor. İşsiz geliri olmayan bir insan nasıl ödeme yapacak! Bu açık; ailesinden parayı alacak ve ödeyecek.
SGK’nın Genel Sağlık Sigortası uygulamasının isteğe bağlı olması gerekir. İşsizlerin bu konuda aileleri üzerinden borçlandırılması da hiç demokratik değil!
Türkiye’de, Sosyal Güvenlik Reformu ile zorunlu hale gelen genel sağlık sigortası uygulamasının 2012 yılının Ocak ayında yürürlüğü girdi. 2012 Ocak ayından itibaren alacakları sağlık hizmetine karşı pirim ödemek zorundalar.
O tarihlerde gelir testi yaptırıp, borcunu ödemeyenlere olduğu gibi yaptırmayanlara da inanılmaz faizler gelmiştir. Şimdi torba yasayla yeniden gelir testi yaptırmayanlara yönelik bir başvuru yaptırılması isteniyor.
Bu hizmetten yararlananlar “İşsizler!” Yani herhangi bir geliri olmayanlar.
Bunun için ”işsizlerin”; gelir testi yapılması gerekiyor. 18 Yaşını aşmış olan bu işsizlerin gelir testine tabi tutulmasının nedeni nedir?
Malı mülkü bankada parası olanı belirlemenin yanında, diğer geliri olmayanların gelirlerini de ana-babalarının gelirleri üzerinden değerlendirerek yıllık ödemeleri gereken bir ücret belirlemek. “İşsiz” olduğuna göre, belirlenen o rakamı ailesine ödetmek!
Burada bu işsizin seçme şansı yok. İsteyip, istemediği göz önünde bulundurulmuyor. Aileler de “ben kazancım/maaşım üzerinden bunu ödemek istemiyorum” deme şansı yok!
Bu hizmeti almak ya da almamak isteğe bağlı olmalıdır. Çalışmayanı bir bahaneyle haraca bağlayan, zorla vatandaşın cebinden parasını almakla özdeş bir durumdur.
Daha anlaşılır bir örnek; Ben emekliyim ve zaten maaşlarımız belli, zor geçiniliyor. Oğlum/kızım işsiz olsun ya da olmasın, ailelerin kapıları onlara her zaman açık. Bu gelir testini yaptırdığında; kimin yanında kalıyorsun, ailenin geliri/emekli maaşı vb. ne kadar gibi sorular sorularak; benim maaşım üzerinden bir oran belirleniyor. Diyelim ki yıllık 400 Tl belirlendi. Dolayısıyla oğlum/kızım işsiz; onun/onların her biri adına adına devlete emekli maaşımdan para ödemek zorundayım.
Ben emekli olarak her türlü gelir vergimi vb zaten, SGK’ya ve devletin tüm kurumlarına peşin ödüyorum. "Bu zoraki uygulamanın kaldırılması için imza kampanyası" başlattım. Lütfen, sizinde her an başınıza gelebilecek bu mağduriyet için destek verin!

Kampanya metni
SGK Reformları diye, SGK açıklarını her vatandaştan olduğu gibi “işsizler” üzerinden kapatmaya çalışan; zorla gelir yaratıp, açıklarını kapatan bir hükümetle karşı karşıyayız.
İşsizleri sağlık hizmetinden yararlanmaları için zorla borçlandırıp; o borcu zorla ailelere ödetme yoluna gidiliyor. İşsiz geliri olmayan bir insan nasıl ödeme yapacak! Bu açık; ailesinden parayı alacak ve ödeyecek.
SGK’nın Genel Sağlık Sigortası uygulamasının isteğe bağlı olması gerekir. İşsizlerin bu konuda aileleri üzerinden borçlandırılması da hiç demokratik değil!
Türkiye’de, Sosyal Güvenlik Reformu ile zorunlu hale gelen genel sağlık sigortası uygulamasının 2012 yılının Ocak ayında yürürlüğü girdi. 2012 Ocak ayından itibaren alacakları sağlık hizmetine karşı pirim ödemek zorundalar.
O tarihlerde gelir testi yaptırıp, borcunu ödemeyenlere olduğu gibi yaptırmayanlara da inanılmaz faizler gelmiştir. Şimdi torba yasayla yeniden gelir testi yaptırmayanlara yönelik bir başvuru yaptırılması isteniyor.
Bu hizmetten yararlananlar “İşsizler!” Yani herhangi bir geliri olmayanlar.
Bunun için ”işsizlerin”; gelir testi yapılması gerekiyor. 18 Yaşını aşmış olan bu işsizlerin gelir testine tabi tutulmasının nedeni nedir?
Malı mülkü bankada parası olanı belirlemenin yanında, diğer geliri olmayanların gelirlerini de ana-babalarının gelirleri üzerinden değerlendirerek yıllık ödemeleri gereken bir ücret belirlemek. “İşsiz” olduğuna göre, belirlenen o rakamı ailesine ödetmek!
Burada bu işsizin seçme şansı yok. İsteyip, istemediği göz önünde bulundurulmuyor. Aileler de “ben kazancım/maaşım üzerinden bunu ödemek istemiyorum” deme şansı yok!
Bu hizmeti almak ya da almamak isteğe bağlı olmalıdır. Çalışmayanı bir bahaneyle haraca bağlayan, zorla vatandaşın cebinden parasını almakla özdeş bir durumdur.
Daha anlaşılır bir örnek; Ben emekliyim ve zaten maaşlarımız belli, zor geçiniliyor. Oğlum/kızım işsiz olsun ya da olmasın, ailelerin kapıları onlara her zaman açık. Bu gelir testini yaptırdığında; kimin yanında kalıyorsun, ailenin geliri/emekli maaşı vb. ne kadar gibi sorular sorularak; benim maaşım üzerinden bir oran belirleniyor. Diyelim ki yıllık 400 Tl belirlendi. Dolayısıyla oğlum/kızım işsiz; onun/onların her biri adına adına devlete emekli maaşımdan para ödemek zorundayım.
Ben emekli olarak her türlü gelir vergimi vb zaten, SGK’ya ve devletin tüm kurumlarına peşin ödüyorum. "Bu zoraki uygulamanın kaldırılması için imza kampanyası" başlattım. Lütfen, sizinde her an başınıza gelebilecek bu mağduriyet için destek verin!

Karar Vericiler
Kampanya Güncellemeleri
Bu kampanyayı paylaş
Kampanya 29 Ağustos 2014 tarihinde başlatıldı