Petitioning Media officer World Health Organization (WHO) Gregory Hartl and 1 other

: provide health prevention and sport for free to anyone since childhood

To change our “Disease management system”  to a “Health care system

Languages :

A) English, B)  Italiano; C) Français ; D)  Deutsch ; E)  Español ;F) Russian, G) Czech

A) English

I invite you to kindly sign this petition to WHO and share it with all your contacts to enforce the "right to free health prevention and sport" for everyone right from' childhood and avoid waste of money for treatments of disorders that could be prevented!!!

It is an ambitious project but feasible with everyone's efforts, as long as each one of us involve at least 10 people who in turn will involve at least 10 other people... an endless chain to reach our goal! Health prevention will not only be able to make a difference in the quality of life of each individual, but above all will generate a huge savings on Public Health spending . With the current lifestyle that we’re in, the polluted environment and the food we eat ( filled with preservatives and additives) if we do not do any sport/exercise and if we do not cleanse our body it is unavoidable to get a “stress-related pathology!!!( kindly note that different kind of STRESS accumulates and that STRESS is not only cognitive but also smoke, ultraviolet radiations, magnetic radiations, viruses, toxins, bacteria, pollution, and …last but not least ….the daily food intake …is  considered STRESS to our body!! ).

With the current “Disease management system” in most major cases stress is not officially recognized neither addressed until you get ILL . If  you want to prevent getting ill you’ll need to pay any sporting club or any supplement /therapy out of your own pocket!

Wouldn’t it be much better that money collected from taxes or paid for private insurance  were spent  to keep us healthy rather than  be spent  only  to regain our health after we get ill ?

As sport and health are so linked to each other, our goal is to promote a “sport life habit” from early childhood and make preventative health care 100% refundable from either private health insurance or public health care systems.

IF YOU  WANT our  “Disease management system”  becomes a Health care system, please sign this petition, and forward it to all your contacts.

Early diagnosis is very important, but PREVENTION is crucial!

The more we are, the more likely something will change!

Sign with us . Thanks !

B) Italiano;

"Vi preghiamo di firmare questa petizione (alla ORGANIZZAZIONE MONDIALE DELLA SANITA’ ) che ha lo scopo di far valere il “diritto alla prevenzione della salute e allo sport” per tutti, sin dall’ infanzia!  E' un progetto ambizioso ma speriamo attuabile con l'aiuto di tutti, basta che ciascuno di voi coinvolga almeno 10 persone che a loro volta coinvolgano altre 10 persone... una catena senza fine per uno scopo raggiungibile!    La prevenzione della salute non solo è in grado di fare la differenza nella qualità della vita di ciascun individuo, ma è soprattutto in grado di creare un enorme risparmio sulla spesa pubblica. Non è forse meglio che i soldi che vengono incassati con le tasse e che vengono pagati alle assicurazioni private servano a mantenerci in salute anziché vengano adoperati per curarci solo in caso di malattia?? La  DIAGNOSI PRECOCE  è certamente importante, ma il vero obiettivo è LA PREVENZIONE . Vi preghiamo quindi di firmare questa petizione e di inoltrarla a tutti i vostri contatti così da garantire nel prossimo futuro una migliore qualità della vita per ciascuno di noi e soprattutto fare in modo che i bambini crescano e si sviluppino sani sin dalla più tenera età, in modo da risparmiare su tutti quei costi di  terapie che oggigiorno tanto gravano sulla spesa pubblica ed invece sarebbero in gran parte evitabili! Se la pensate come noi cerchiamo insieme di cambiare questo sistema e creare un mondo più sano con minori spese. Firmate e inoltrate questa petizione a tutti i vostri amici/contatti... più siamo e più è probabile che qualcosa cambi!  Grazie"

C) Français

Pour transformer notre «système de gestion de la maladie» en un système de «Soins de santé»

Je vous invite à bien vouloir signer cette pétition de l'OMS et à la partager avec TOUS vos contacts pour faire respecter le «droit à la prévention de soins gratuits et du sport» pour tout le monde dès l'enfance et afin d'éviter un gaspillage d'argent pour des traitements de troubles qui pourraient être évités!

C'est un projet ambitieux mais réalisable avec les efforts de chacun, si chacun de nous implique au moins 10 personnes qui à leur tour impliquent au moins 10 autres personnes ...  une chaîne sans fin pourra atteindre notre objectif!  La prévention de la santé permettra non seulement de faire une différence dans la qualité de vie de chaque individu, mais surtout de générer des économies considérables sur la santé publique. Avec notre mode de vie actuel, l'environnement pollué et la nourriture que nous mangeons (rempli de conservateurs et d'additifs) si nous ne faisons pas un peu de sport /d’ exercice et si nous ne purifions pas notre corps il est inévitable d'obtenir un «stress pathologie »! (veuillez noter que différents types de stress s'accumulent et que le stress n'est pas seulement cognitif mais aussi généré par la fumée, les ultraviolets, les rayonnements, les radiations magnétiques, les virus, les toxines, les bactéries, la pollution et ... last but not least .... l'apport alimentaire quotidien ... est considéré comme STRESS pour notre corps! ).

Avec l'actuel «système de gestion de la maladie" dans la plupart des cas le stress important n'est pas officiellement reconnu ni traité jusqu'à ce que vous tombiez malade. Si vous voulez éviter de tomber malade, vous devrez payer un club de sport ou tout autre supplément / traitement de votre propre poche!

Ne vaut-il pas mieux que l'argent recueilli des impôts ou payé pour une assurance privée soit dépensé pour nous garder en bonne santé plutôt que d'être dépensé que pour retrouver notre santé après que nous soyons tombés malade?

Le sport et la santé sont tellement liés l'un à l'autre, notre objectif est de promouvoir une «habitude de vie avec le sport" dès la petite enfance et d’en faire un système de prévention remboursable comme soins de santé à 100% par l'assurance maladie privée ou les systèmes publics de soins de santé.

SI VOUS VOULEZ  que notre «système de gestion de la maladie» devienne un système de soins de santé, s'il vous plaît signer cette pétition et transmettez-la à tous vos contacts.

Un diagnostic précoce est très important, mais la prévention est cruciale!

Plus nous serons nombreux, plus il sera facile de changer les choses!

Signez. Merci !

D) Deutsch

Ich bitte Sie herzlich diese Petition an die WHO (Weltgesundheitsorganisation  der UNO) zu unterzeichnen und sie mit all Ihren Kontakten zu teilen damit alle, von der Kindheit auf, das "Recht auf kostenlose Gesundheitsvorsorge und Sport" haben, und Geldverschwendung für Behandlungen von vermeidbaren Erkrankungen verhindert wird!!!   Es ist ein ehrgeiziges Projekt, aber mit unseren gemeinsamen Bemühungen machbar, solange jeder von uns mindestens 10 weitere Menschen einbindet, die wiederum mindestens 10 andere Menschen involvieren ... eine endlose Kette, um unser Ziel zu erreichen!    Gesundheitsvorsorge wird nicht nur in der Lage sein, eine Veränderung der Lebensqualität jedes Einzelnen zu machen, sie bedeutet aber vor allem enorme Einsparungen für öffentliche Gesundheitsausgaben. Mit unserem aktuellen Lebensstil, der verunreinigten Umwelt, und der mit Konservierungs-und Zusatzstoffe gefüllten Nahrung die wir essen, ist es unumgänglich das unser Körper eine "Stress-bezogene Pathologie" bekommt wenn wir nicht Sport/Bewegung betreiben und unseren Körper nicht reinigen. (Zu beachten ist dabei das verschiede STRESS-Reize sich ansammeln und dass STRESS nicht nur kognitiv ist, sondern das auch Rauch, UV-Strahlung, magnetische Strahlung, Viren, Toxine, Bakterien, Umweltverschmutzung und ... nicht zuletzt .... die tägliche Nahrungsaufnahme ... Stress für unseren Körper bedeutet!).   Bei dem aktuellen "Krankheit-Verwaltungs-System" wird Stress in den meisten wichtigen Fällen weder offiziell anerkannt noch behandelt, bis Sie KRANK werden. Wenn Sie verhindern möchten krank zu werden, müssen Sie jeglichen Sportverein oder jegliche Nahrungsmittelergänzung/Therapie aus der eigenen Tasche bezahlen!   Wäre es nicht viel besser, dass aus Steuern erhobene und für Privatversicherungen ausgegeben Geld, dazu zu nutzen uns gesund zu halten, anstatt damit unsere Gesundheit zurückzuerlangen nachdem wir krank werden?   Da Sport und Gesundheit so stark miteinander verknüpft sind, ist es unser Ziel, eine "Sport-Lebens- Gewohnheit" von der frühen Kindheit an zu fördern und eine 100% Erstattung der Gesundheitsvorsorge, entweder von privaten Krankenversicherungen oder durch das öffentlichen Gesundheitswesens, zu erreichen.   WENN SIE WOLLEN, das aus unserem "Krankheit-Verwaltungs-System" ein wahres Gesundheitssystem wird, unterzeichnen Sie bitte diese Petition, und leiten sie an alle Ihre Kontakte weiter.   Eine frühzeitige Diagnose ist sehr wichtig, aber Vorbeugen ist entscheidend!   Je mehr wir sind, desto wahrscheinlicher wird sich etwas ändern!   Melden Sie sich mit uns. Vielen Dank!

E) Español

Le rogamos de firmar esta petición y compartirla con todos sus contactos con el fin de promover el deporte y el programa de prevención de la salud desde la infancia para todos, y asi evitar los gastos inútiles con el fin de prevenir enfermedades  ¡! Hacer solamente un Diagnóstico precoz no es suficiente, QUEREMOS LA PREVENCIÓN¡! Firmar esta petición es muy importante ya que, pagamos impuestos y seguros de vida que deberían ser  utilizados con el fin de prodigarnos cuidados cuando nos enfermamos.

Firme y  Ayúdenos a prevenir esta situación y crear un mundo con mas salud

FIRME AHORA. Gracias!

**************************************************************************************

F) Russian

Переход от "Системы лечения болезней" к "Системе Здравоохранения"

Я любезно приглашаю вас подписать эту петицию к Всемирной Организации Здравоохранения (ВОЗ) и поделиться ею со всеми вашими знакомыми, для того, чтобы обеспечить "право на бесплатную профилактику болезней и занятий спортом" для всех, начиная с раннего детства и чтобы избежать при этом ненужных денежных расходов на лечение!!!

Это амбициозный проект, но выполнимый благодаря всеобщим усилиям , если каждый из нас подключит по меньшей мере 10 человек, которые в свою очередь подключат ещё 10 других людей... это будет бесконечная цепь для достижения нашей цели! Укрепление здоровья не только изменит качество жизни каждого человека, но, прежде всего создаст огромную экономию государственных ресурсов на здравоохранение. В настоящее время мы живём в загрязнённой окружающей среде и едим пищу обработанную консервантами и добавками, и если мы не занимаемся спортом и не очищаем наш организм, это неизбежно приведёт к "вызванной стрессом патологии!" ...

(обратите внимание на то, что различные виды стресса накапливаются и, что стресс является не только познавательным (ощущаемым, видимым, на поверхности), но также такие явления, как дым, ультрафиолетовое излучение, магнитное излучение, вирусы, токсины, бактерии, загрязнение окружающей среды, и ... не в последнюю очередь .... ежедневный рацион питания ... считаются СТРЕССОМ для нашего организма!!).

При нынешней Системе лечения в большинстве случаев состояние стреса тяжело распознать или на него не обращяют внимание, пока вы не заболеете. Чтобы предотвратить заболевания, нужно посещать спортивный клуб или делать физическую терапию и платить за это из собственного кармана!

Не было бы гораздо лучше, если бы деньги, собранные от налогов или заплаченные за частное страхование были потрачены, на наше здоровье сейчас, чем на восстановление нашего здоровья, когда мы уже больны?

Поскольку спорт и здоровье связаны между собой, наша цель состоит в том, чтобы содействовать “приобщению к спорту” с раннего детства и проводить профилактическое лечение, которое на 100% компенсируется частной страховкой или системой общественного здравоохранения.

ЕСЛИ ВЫ ЗАХОТИТЕ, чтобы наша "Система лечения болезней" превратится в новую Систему Здравоохранения, пожалуйста, подпишите эту петицию и отправьте её всем вашим знакомым.

Ранняя диагностика болезни имеет очень большое значение, но предотвращение её ещё важнее!

Чем больше нас, тем больше вероятность каких-либо изменений!

Подпишите эту петицию. Спасибо!

G) Czech

Chcete-li změnit současný „systém založený na léčení nemocí“ na „systém péče o zdraví“,

vyzývám Vás tímto k podpisu této petice určené WHO a k jejímu sdílení se všemi Vašimi kontakty za účelem prosazení „práva na bezplatnou zdravotní prevenci a sport“ pro každého, a to již od dětství.

Vyhněme se takto plýtvání penězi na léčbu zdravotních potíží, kterým by bylo možné včas zamezit!

Toto je velmi ambiciózní projekt, do kterého se může zapojit kdokoli, a pokud každý z nás, kdo petici podepíše, zaangažuje dalších 10 lidí, z nichž každý do petice zapojí aspoň dalších 10 lidí, tak tento řetězec povede k úspěchu a dosažení našeho cíle!

Zdravotní prevence nejenže zlepší kvalitu života každého z nás, ale bude znamenat především obrovské úspory v oblasti výdajů na zdravotnictví. Při současném životním stylu, kdy jsme každý den vystaveni znečištěnému životnímu prostředí a jíme potraviny, které jsou plné konzervačních látek a aditiv, je sport/cvičení a očista organismu nutností, jinak se nevyhneme stresovým nemocem(je třeba si uvědomit, že dochází k akumulaci různých druhů STRESU a že STRES není pouze záležitostí kognitivní, ale k faktorům, které jsou pro naše tělo zátěžové, patří také kouř, ultrafialové záření, magnetické záření, viry, toxiny, bakterie, znečištění a v neposlední řadě také každodenní příjem potravy!).

Při současném systému založeném na léčení nemocí se ve většině případů stres nebere oficiálně v potaz, ani se neřeší do té doby, než propukne NEMOC. Pokud chcete svým nemocem zabránit, musíte si veškeré sportovní  a doplňkové zdravotní aktivity / terapie platit z vlastní kapsy!

Nebylo by mnohem lepší, aby daně a příspěvky na pojištění byly použity na podporu našeho zdraví, spíše než pouze k jeho znovunabytí v případě nemoci?

Protože sport a zdraví jsou velmi úzce propojeny, našim cílem je podporovat sportovní návyky již od ranného dětství a zajistit preventivní zdravotní péči, která bude stoprocentně hrazena buď soukromým zdravotním pojištěním nebo z veřejných financí.

Jako sport a zdraví jsou tak vzájemně propojené, naším cílem je podporovat "SPORT Life zvyk" od raného dětství a učinit preventivní zdravotní péče 100% storna z obou soukromého zdravotního pojištění nebo veřejného systému zdravotní péče.

Včasná diagnóza je velmi důležitá, ale prevence je zcela zásadní!

Chcete-li změnit současný systém založený na léčení nemocí na systém péče o zdraví, podepište prosím tuto petici a sdílejte ji se všemi vašimi přáteli.

Čím více nás bude, tím spíš můžeme něco změnit.

Prosím, podepište tuto petici. Děkujeme.

This petition will be delivered to:
  • Media officer World Health Organization (WHO)
    Gregory Hartl
  • Fadéla Chaib

maria nuri marullo started this petition with a single signature, and now has 106 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: maria nuri is counting on you

maria nuri marullo needs your help with “: provide health prevention and sport for free to anyone since childhood”. Join maria nuri and 105 supporters today.