Petition Closed
Petitioning Poble de Catalunya

Per la UNITAT de les forces independentistes el 25n.

La independència de Catalunya l'hem d'assolir junts. No ens podem permetre la pèrdua de cap vot favorable a la independència en aquestes eleccions del 25n.
El dia 11s vàrem marxar junts i hem de seguir junts i demanar als representants polítics que també vagin junts fins l'assoliment de l'objectiu final.
Per la unitat de les forces independentistes, signa el Manifest Unitat 25n!
Per una coalició electoral de l'independentisme aquest 25n, signa!

Letter to
Poble de Catalunya
Manifest Unitat 25n
------------------------------
Amb la convocatòria d’eleccions al Parlament de Catalunya per al proper 25 de novembre resta confirmat que la manifestació de la Diada Nacional ha estat el punt de partida d’un procés irreversible, el de la consecució de l’Estat propi dins la Unió Europea; un projecte de país, el projecte més gran que una nació pot afrontar.
El ritme, la qualitat del mateix procés i el desenvolupament final dependrà del treball conjunt i coordinat de les institucions catalanes i la societat civil organitzada en un entorn que no serà gens fàcil. Són moltes les amenaces que planen sobre el projecte de construcció del nou Estat dins la Unió Europea i seran adequadament instrumentalitzades pels adversaris, però també són moltes les oportunitats que se’ns obren al davant. Així, des del passat Onze de Setembre sabem que res serà fàcil, però que tot és possible, i el principal objectiu a partir d’ara és l’obtenció d’una majoria social i política amplia, que escampi qualsevol dubte sobre la legitimitat de la voluntat indiscutible de Catalunya d’esdevenir un nou estat d’Europa.

En aquest sentit, la primera passa en aquest nou camí és la conformació d’un nou Parlament de Catalunya que tingui una decidida voluntat de superar els entrebancs, de no rebaixar els objectius marcats per la ciutadania, ni d’alentir el procés.

És amb aquesta voluntat que ens adrecem a tots els independentistes a conjurar-se per fer la màxima pressió possible per tal hi hagi una sola candidatura independentista, potent i atractiva, davant les urnes el 25 de novembre.
Entenem que cal exigir a ERC, a Solidaritat, a Reagrupament, a les CUP, a Democràcia Catalana, i a tots els grups i col•lectius independentistes del país, que per patriotisme i per intel•ligència, aparquin les seves legítimes diferències programàtiques en favor del projecte comú que els uneix amb més força: la consecució d’un Estat propi dins la Unió Europea.

Davant l’actual procés electoral cal ser intel•ligent, aprendre de com l’electorat castiga la dispersió del missatge i com premia els esforços i les opcions d’unitat. A falta d’una Llei Electoral pròpia, l’actual legislació és lesiva amb les formacions no majoritàries, i ara cal, sobretot, que no es perdi un sol vot independentista en el camí de les urnes a la creació dels grups parlamentaris.

Cal oferir una alternativa independentista prou forta, amb gran representació al Parlament, per ésser la força impulsora i garant del moviment de transició nacional cap a l’Estat propi i no deixar-ho tot a unes soles mans. D’aquesta manera s’afavorirà la transversalitat necessària en aquests tipus de processos.

Una de les claus de l’èxit de la manifestació de la Diada ha estat que l’entitat convocant, l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), ha treballat des de la transversalitat, la unitat del missatge i el treball en equip per sobre de qualsevol personalisme. Aquest ha de ser l’esperit d’una candidatura independentista unitària, aquesta ha de ser la seva força, la que li permetrà afrontar amb fermesa prendre les decisions transcendents que s’hauran de defensar i negociar.

Ara o Mai.
Ens toca ser valents i intel•ligents.

Aquest manifest s’enviarà a tots els partits independentistes, juntament amb el nombre de persones que hi donareu suport.