Petition Closed

Pizzarotti: Stop Building an Israeli-only Train through the Palestinian Territories

Supporters

(English below)

INVIA UN TUO MESSAGGIO ALLA PIZZAROTTI

Israele sta costruendo un nuovo treno ad alta velocità tra Tel Aviv e Gerusalemme che attraversa la Cisgiordania occupata, confiscando terre palestinesi. Colpiti in particolare sono i villaggi di Beit Surik e Beit Iksa, che sono già stati privati di gran parte della propria terra agricola a causa della costruzione del Muro e degli insediamenti.

La realizzazione della linea ferroviaria rappresenta una palese violazione del diritto internazionale e le aziende coinvolte se ne rendono complici. I palestinesi fanno appello per fare pressione su queste aziende perché si ritirino dal progetto.

"Vogliamo ricordare alle aziende che lavorano su queste terre che queste sono terre dei palestinesi e non degli israeliani. È come se io dalla Palestina venissi lì a casa vostra, aprissi la porta ed iniziassi a modificarla, sarebbe forse accettabile?" Abu Fares, Comitato popolare di Beit Surik

E le campagne di pressione cominciano a dare importanti risultati! Infatti, la Deutsche Bahn si è recentemente ritirata dal progetto, definito dal Ministro dei trasporti tedesco “problematico per la politica estera e potenzialmente in contravvenzione del diritto internazionale”.

Invece, l’italiana Pizzarotti & C. S.p.A continua ad essere tra le aziende private coinvolte nel progetto.

È ora di convincerla! Firmando la petizione, un tuo messaggio verrà inviato direttamente alla Pizzarotti per esigere l'immediato ritiro dal progetto. Rispondi all'appello dei palestinesi e fatti sentire!

(N.B.: Scegli "Outside the US" per poter specificare Italia come paese)

Per maggiori informazioni: www.stopthattrain.org
Facebook: www.facebook.com/fermiamoqueltreno
Per aderire alla campagna: fermarequeltreno@gmail.com

=====================================================

SEND A MESSAGE TO PIZZAROTTI

Israel is constructing a new high-speed railway between Tel Aviv and Jerusalem, which crosses into the occupied West Bank, confiscating Palestinian land. The villages of Beit Surik and Beit Iksa, which have already been deprived of much of their agricultural land due to the construction of the Wall and settlements, will be hit particularly hard.

The construction of the railway line is in clear violation of international law and private companies involved the project become themselves complicit in these violations. Palestinians are calling for pressure on these international companies to withdraw from the project.

"We want to remind the companies working here that this is Palestinian land and not Israeli. Imagine if I were to travel from Palestine to your house, open the door, and start remodeling. Would this be acceptable?" Abu Fares, Beit Surik Popular Committee

And the campaigns are working! In fact, German railways Deutsche Bahn recently withdrew from the project, which was described by the German Minister of Transport as "problematic from a foreign policy perspective and potentially in contravention of international law."

However, Italian construction firm Pizzarotti & C. S.p.A remains involved in the project.

It's time to convince Pizzarotti! By signing the petition, your message will be sent directly to Pizzarotti calling on the Italian company to immediately withdraw from the project. Take action in response to the call by the Palestinians and make your voice heard!

For more information: www.stopthattrain.org
Facebook: www.facebook.com/fermiamoqueltreno
To join the campaign: fermarequeltreno@gmail.com

This petition was delivered to:
    Pizzarotti

STOP THAT TRAIN started this petition with a single signature, and now has 2,465 supporters. Start a petition today to change something you care about.