Extend Open Streets in Ft. Tryon Park and elsewhere in NYC

0 have signed. Let’s get to 1,000!
At 1,000 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Arly Evensen started this petition to DOT Commissioner Polly Trottenberg and

Tuesday, Sept. 9, the roads in Ft. Tryon Park and elsewhere in New York City are being reopened to vehicular traffic.

The roads were previously closed to traffic during the city's Open Streets initiative, designed to give New Yorkers more space to social distance and safely recreate during the pandemic.

The need for the roads to remain as Open Streets has not changed. 100% of the school children will be remote 2-3 days/week. Some will be fully remote. Though playgrounds and other park spaces are open, they are overcrowded and impossible places to social distance.

Masks and social distancing are still the #1 ways to prevent the spread of Covid-19. If the need to social distance has not changed, why should the Open Streets initiative end? We need our city to help us stay safe by leaving these streets open to pedestrians only.

Restaurants are still allowed to use street space for their outdoor seating, because our city knows that is the only way for those establishments to survive. Let's join together to ask our city to keep these essential streets open as we go into another full year of social distancing.

Martes 9 de septiembre, las carreteras de Ft. Tryon Park y otros lugares de la ciudad de Nueva York se están reabriendo al tráfico vehicular. Las carreteras estaban previamente cerradas al tráfico durante la iniciativa de Calles Abiertas de la ciudad, diseñada para dar a los neoyorquinos más espacio para la distancia social y recrearse de manera segura durante la pandemia.

La necesidad de que las carreteras permanezcan como Open Streets no ha cambiado. El 100% de los escolares estarán a distancia 2-3 días / semana. Algunos serán completamente remotos. Aunque los patios de recreo y otros espacios del parque están abiertos, están superpoblados y son lugares imposibles de distanciar socialmente.

Las máscaras y el distanciamiento social siguen siendo las formas número uno de prevenir la propagación de Covid-19. Si la necesidad de distanciamiento social no ha cambiado, ¿por qué debería terminar la iniciativa Open Streets? Necesitamos que nuestra ciudad nos ayude a mantenernos seguros dejando estas calles abiertas solo a los peatones.

Los restaurantes todavía pueden usar el espacio de la calle para sentarse al aire libre, porque nuestra ciudad sabe que es la única forma de que esos establecimientos sobrevivan. Unámonos para pedirle a nuestra ciudad que mantenga abiertas estas calles esenciales mientras nos adentramos en otro año completo de distanciamiento social.

0 have signed. Let’s get to 1,000!