Change the Name of Columbus Magnet School

0 have signed. Let’s get to 500!

(Español Abajo)

Today Unidad Latina en Norwalk joins the movement to remove racist statues and monuments across the state and country.

For many years, we have been taught that Christopher Columbus discovered the American continent, and with his great finding, civilization followed. However, this portrayal of history is all wrong. When Europeans invaded the continent, they murdered many of the original residents on this land, destroyed entire cities, and infected entire communities with diseases. Their colonization led to the arrival of enslaved people, who were taken from their native lands on the African continent, and forced to work in this country.

As a community, we commemorate the memory of all the indigenous people that were devastated by colonization especially the Norwalke peoples whose land we reside on now.

Having acknowledged this, we reject any sort of celebration of the individual who brought so much death and destruction to our land: Christopher Columbus. We reject any institution that glorifies this violent history and American colonization. We demand that the school's name be changed in honor of indigenous people and the Norwalk immigrant community.

Located in Norwalk, Columbus Magnet School is a monument to the genocide of indigenous people that began in 1492 and continues to this day. About 28% of Norwalk residents are of Hispanic or Latino origin, many of them from indigenous descent and part of communities in resistance in Central and South America.

Our community knows that not only is the name inappropriate, but completely offensive to who we are as descendants of genocide survivors- and that we continue to experience violence in the form of racism. For all the aforementioned reasons, we demand that the school be renamed IMMEDIATELY.

Both Norwalk Mayor Harry Rilling and the Board of Education need to do everything in their power to change the name.

Durante muchos años, nos han enseñado que Cristóbal Colón descubrió el continente “americano” -Abya Yala- y que con su gran hallazgo llego la civilización. Sin embargo, esta representación de la historia está completamente equivocada. Cuando los europeos invadieron el continente masacraron a los residentes originales, destruyeron ciudades enteras e infectaron a comunidades enteras con sus enfermedades. Su colonización condujo eventualmente a la llegada de personas esclavizadas, que fueron secuestradas de sus tierras nativas en el continente africano y obligadas a trabajar en estas tierras.

Como comunidad, conmemoramos la memoria de todos los pueblos aborígenes que fueron devastados por la colonización, específicamente el pueblo Norwalke en cuyas tierras vivimos ahora.

Habiendo reconocido esto, rechazamos cualquier tipo de celebración del asesino que trajo tanta muerte y destrucción a nuestra tierra: Cristóbal Colón. Rechazamos cualquier institución que glorifique esta historia violenta y de colonización. Exigimos que se cambie el nombre de la escuela en honor de los pueblos indígenas del norte y del sur del continente.

Ubicada en Norwalk, Columbus Magnet School es un monumento al genocidio de pueblos indígenas que comenzó en 1492 y continúa hasta nuestros días. Alrededor del 28% de los residentes de Norwalk son de origen hispano o latino, muchos de ellos de ascendencia indígena y parte de comunidades en resistencia en América Central y del Sur.

Nuestra comunidad sabe que el nombre no solo es inapropiado, sino completamente ofensivo para quienes somos descendientes de los sobrevivientes del genocidio, pero que seguimos experimentando todavía la violencia del saqueo y el racismo. Por todas estas razones, exigimos que la escuela cambie su nombre INMEDIATAMENTE.

Tanto el alcalde de Norwalk, Harry Rilling, como la Junta de Educación tienen el poder de hacerlo.