Petition Closed
Petitioning National Family Welfare Program (INABIF) and 3 others

Peruvian authorities: Don’t justify the rape of a teenager because he is gay

La directora de la Casa Hogar San Francisco de Asís, un albergue para niños y adolescentes en situación de abandono que funciona en Lima ha utilizado el hecho de ser homosexual como justificación de las violaciones que sufrió un adolescente en esa casa.

Corina Escobedo ha denunciado que un menor de 16 años, al que quiere como si fuera su propio hijo, fue violado por otros jóvenes en un albergue del INABIF (Programa Integral Nacional para el Bienestar Familiar), la Casa Hogar San Francisco de Asís, ubicada en el distrito de San Miguel. El INABIF es un programa que tiene a su cargo la atención y el apoyo a personas en situación de riesgo y abandono. “El niño me dijo el viernes que había sido violado consecutivamente y le habían presionado para que no me lo diga. Ha sido maltratado y tiene las piernas golpeadas”.

Ante la denuncia de los hechos, la directora de la institución dio a entender que el chico fue abusado por su “opción sexual”. “Dicen que el chico está catalogado como homosexual, todos los que están a su alrededor tienen que violarlo”.

Desde la web DosManzanas.com queremos unirnos al Movimiento Homosexual de Lima (MHOL) y exigir un pronunciamiento claro e inmediato del INABIF y el Ministerio de la Mujer, que se proteja la integridad del menor agredido y que se investigue y sancione ejemplarmente lo sucedido, apartando a la directora de esta casa de sus funciones.

“Pretender justificar una violación con el argumento de la orientación sexual o la identidad de género de una persona es perverso, porque equivale a responsabilizarla de actos criminales de terceros”, ha subrayado el presidente del MHOL, Giovanny Romero. “Este episodio de violencia brutal es parte de una larga cadena de agresiones y atropellos cotidianos que impactan contra las vidas y cuerpos de las personas y comunidades de lesbianas, trans, gays y bisexuales”.

No podemos tolerar que la orientación sexual de una persona sirva para justificar algo tan aberrante como una violación. Únete a nosotros y pide a las autoridades peruanas que actúen ya con respecto a este inhumano caso de abusos y discriminación.

VERSIÓN EN CASTELLANO: http://actuable.es/peticiones/dile-las-autoridades-peru-no-justifiquen-violacion

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The director of “Casa Hogar San Francisco de Asis,” a public shelter in Lima, Peru for children and teenagers in situations of neglect, justified the rape of a teenager living in the shelter by blaming the sexual orientation of the victim.

Corina Escobedo has reported that a 16-year-old boy, who she loves as her own son, was raped by other young people in a shelter ruled by the INABIF (National Family Welfare Program), the “Casa Hogar San Francisco de Asis.” The INABIF is a program that provides care and support for people at risk of abandonment. "The boy said that he has been raped consecutively and has received pressure to not tell anyone.”

"When she heard about these facts, the Director of the institution suggested that the boy was abused because of his ‘sexual preference.’ If the boy is homosexual, then, all those around him have to violate him,” Corina Escobedo said.

The “Dos Manzanas” LGTB web wants to join the Homosexual Movement of Lima (MHOL) requiring a clear and immediate public statement from the INABIF authorities and from the Ministry of Women, the protection of the integrity of the raped boy and an immediate investigation and punishment, removing from her functions the current Director of this Public Shelter.

"Trying to justify a violation because of the sexual orientation or gender identity of a person is terrible, because it implies that the victim is responsible for the criminal acts of others", stated the President of MHOL, Giovanny Romero. "This episode of brutal violence is part of a long chain of everyday attacks and abuses that impact the lives and bodies of lesbian, trans, gay and bisexual people.”

The sexual orientation of a person can’t be used to justify something as horrible as a rape. Join us and ask the Peruvian authorities to act now.

Letter to
National Family Welfare Program (INABIF)
and 1 other
Peruvian Ministry of Women
Hemos tenido conocimiento de que la directora de la Casa Hogar San Francisco de Asís, un
esa casa.

Corina Escobedo ha denunciado que un menor de 16 años, al que afirma querer como si fuera
consecutivamente y le habían presionado para que no me diga. Ha sido maltratado y tiene las
piernas golpeadas”.

entonces, todos los que están a su alrededor tienen que violarlo”.

Estas aberrantes declaraciones por parte de una persona responsable de un servicio público
son inadmisibles. Las autoridades peruanas responsables de fiscalizar la gestión de esta Casa
Hogar han de actuar en consecuencia de forma inmediata.

Por ello, exigimos un pronunciamiento público claro e inmediato del INABIF y el Ministerio de la

Atentamente,

The Director of the “Casa Hogar San Francisco de Asis”, a public shelter in Lima for children and teenagers in situations of neglect has used the fact of being homosexual as a justification for the rapes suffered by a teenager in the shelter.

Corina Escobedo has reported that a 16-year-old boy, who she loves as his own son, was raped by other young people in a shelter ruled by the INABIF (National Family Welfare Program), the “Casa Hogar San Francisco de Asis”. The INABIF is a program that provides care and support for people at risk of abandonment. "The boy said that he has been raped consecutively and has received pressure to not tell anyone”.

"When she heard about these facts, the Director of the institution suggested that the boy was abused because of his" sexual preference "."If the boy is homosexual, then, all those around him have to violate it”.

These horrible statements made by a responsible of a public service are unacceptable. The Peruvian authorities are responsible of supervise the management of the Casa Hogar and have to act inmediately with regard to this issue.

In consequence, we demand a clear and immediate public statement from the INABIF and the Ministry of Women, the protection of the integrity of the raped child and assaulted investigate and and an inmediate investigation and punishment, removing from her functions the current Director of this Public Shelter.

Sincerely,