STOP/BAN Brazilian beef imports into Canada/USA/Mexico to support Brazilian Rainforest

0 have signed. Let’s get to 500!

The Amazon is burning because the world eats so much meat. The vast majority of the fires have been set by loggers and ranchers to clear land for cattle. The practice is on the rise, encouraged by Jair Bolsonaro, Brazil's populist pro-business president, who is backed by the country's so-called "beef caucus."

So, for those wondering how they could help save the rainforest, known as "the planet's lungs" for producing about 20% of the world's oxygen, the answer may be simple. Eat less meat.

Brazil is the world's largest exporter of beef, providing close to 20% of the total global exports, according the United States Department of Agriculture (USDA) -- a figure that could rise in the coming years.

Or at least stop eating meat from Brazil

CNN - The Amazon is burning because the world eats so much meat

El Amazonas está ardiendo porque el mundo come mucha carne. La gran mayoría de los incendios han sido provocados por madereros y ganaderos para despejar tierras para el ganado. La práctica está en aumento, alentada por Jair Bolsonaro, el presidente populista pro-empresarial de Brasil, que está respaldado por el llamado "comité de carne" del país.

Entonces, para aquellos que se preguntan cómo podrían ayudar a salvar la selva tropical, conocida como "los pulmones del planeta" para producir alrededor del 20% del oxígeno del mundo, la respuesta puede ser simple. Come menos carne.

Brasil es el mayor exportador mundial de carne de res, proporcionando cerca del 20% del total de las exportaciones mundiales, según el Departamento de Agricultura de los Estados Unidos (USDA), una cifra que podría aumentar en los próximos años.

O por lo menos dejemos de comer carne importada por Brazil