I quattro mori tra le bandiere UNICODE- Emoji #bandera4moros

Da giugno 2017 UNICODE cambierà il protocollo nella codifica delle bandiere riproducibili nei sistemi digitali: si passerà dallo standard ISO 3166-1 (codici stato con DUE lettere) a ISO 3166-2 (codici stato e subregioni con TRE lettere).

Questo vuol dire che saranno riproducibili, in programmi come Whatsapp o siti come Twitter, le bandiere di nazioni come Scozia, Inghilterra, Galles (già in programma) ma anche Catalunya, Paesi Baschi, Corsica... e ovviamente la bandiera sarda dei quattro mori.

Come in molti procedimenti di questo tipo, il problema principale non è la fattibilità tecnica (UNICODE ha già deciso di includere "un tot" di nuove bandiere) ma il segnalare un interesse collettivo: è uno di quei rari casi in cui una 'petizione' con un po' di firme può servire a raggiungere lo scopo.

* Ci sono moltissime altre cose più importanti e serie, ma per la Sardegna e i sardi sarebbe un segno di presenza in più nelle comunicazioni e costa solo una veloce firma digitale.

–––

Dae su mese de làmpadas de su 2017, UNICODE at a mudare su protocollu de codìfica de is banderas rendìbiles in sos sistemas digitales: s'at a passare dae su standard ISO 3166-1 (còdighes de istadu cun duas lìteras) a su standard ISO 3166-2 (còdighe de istadu cun tres lìteras).

Custu bolet nàrrere chi s'ant a pòdere rèndere, in programas che Whatsapp o giassos che Twitter, is banderas natzionales cumente sa de Iscòtzia, Inglaterra, Galles (giai postas in programa) ma puru sa de Catalunya, de is Paisos Bascos, de sa Còrsica... e craramente sa bandera sarda de is bator moros puru.

In annoamentos de custu tipu, sa chistione printzipale no est tècnica (UNICODE giae at detzìdiu de pònnere unas cantas banderas noas) ma est de sinnalare s'interessu de meda impreadores: est unu casu de is pagos inue una "petitzione" cun firmas podet serbire a lòmpere un'obietivu.

* Est craru chi bi funt cosas meda prus importantes ma, mancai piticu, podet èssere pro sa Sardigna un sinnu de prus de presèntzia in sas comunicatziones – e costat sceti una firma digitale.

This petition will be delivered to:
  • The unicode consortium

Pedru Sanna Deledda started this petition with a single signature, and now has 3,160 supporters. Start a petition today to change something you care about.