Petition Closed

The Mexican Supreme Court declared responsibilities of omissions and negligence of risk the former governor, Eduardo Bours, and ex director of IMSS, Juan Molinar Horcasitas, the June 5th, 2009 ABC Daycare Center fire that took the lives of 49 children.

Charges were never brought against these public servants and they remain free to this days.

Mexican citizens plead for help from the internationally community to put an end to such acts of impunity by Mexico´s public servants.

We ask for your signature of these petition directed at Human Rights organizations on behalf of 49 desolated families that deserve justice and closure.

Enough is enough!

Español:

La SCJN dictaminó responsabilidades de omisiones y negligencia de riesgo al ex gobernador Eduardo Bours y al extitular del IMSS Juan Molinar Horcasitas, por el incendio de la Guardería ABC, que cobró la vida de 49 niños el 5 de junio de 2009. Estos funcionarios públicos nunca tuvieron cargos formales y están libres hoy en día.

Los mexicanos pedimos ayuda a la comunidad internacional para poner fin a estos actos de impunidad de los funcionarios públicos en México.

Pedimos su firma a esta petición para dirgirla organismos oficiales de derechos humanos y al presidente Calderón en nombre de las 49 familias desoladas que merecen justicia y que termine este episodio en sus vidas.

Basta ya!

Letter to
Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights (OHCHR)  Navanethem Pillay
Secretary-General of the United Nations  Ban Ki-moon
Presidencia de los Estados Unidos Mexicanos Felipe de Jesus Calderón Hinojosa
This a petition to bring to your attention the sad and tragic events in Justice System of Mexico, regarding the case of the death of 49 children in the ABC Daycare center fire on June 5th 2009.
The Mexico Supreme Court ruled that people responsible for this tragic event are the ex-governor of Sonora, Mexico, Eduard Bours, and ex-titular of IMSS, Juan Molinar Horcasitas.
Charges were never brought against these public servants and remain free to this day.
We are petitioning to bring justice to these families and make these people accountable for their hideous crimes. We fighting for these families and we will not tolerate high-ranking public servants who abuse their power.

We appreciate your support for the 49 desolated families that deserve justice.

Thank you very much.

Citizens concerned about the injustice against children.

En español:

Esta es una petición para traer su atención a los sucesos trágicos y tristes del Sistema de Justicia en México, en realción a la muerte de los 49 niños en el incendio de la Guardería ABC, el 5 de junio de 2009.
La SCJN dictaminó que los responsables de esta tragedia son el exgobernador Eduardo Bours y el extitular del IMSS, Juan Molinar Horcasitas. Estos funcioanrios nunca tuvieron cargos formales y están libres hasta el día de hoy.
Los firmantes queremos llevar la justicia a estas familias y no toleraremos el abuso de poder de los altos funcionarios públicos.
Apreciamos su apoyo para las 49 familias que están desoladas y que merecen justicia.
Muchas gracias.
Ciudadanos preocupados por las unjusticias cotnra los niños.