Petition Closed
Petitioning Governments all over the world
This petition will be delivered to:
Governments all over the world

End of using nuclear power for energy or arms

MANIFESTO TO COMMEMORATE FUKUSHIMA DISASTER AND TO DEMAND THE END OF USING NUCLEAR POWER

Deutsche Version unten / Versión española abajo / Français ci-dessous / По-русски - ниже

We, the masses of the world, are totally opposed to the use of nuclear power, either for energy or for arms. We accept the following slogans and call upon all Governments all over the world to end the use of nuclear power.

• Shut down all nuclear power stations and plants!

• The corporate owners of nuclear power plants must bear the costs of shutdown and clean up operations!

• Application of the highest standards for storing the remaining radiating waste.

• We demand compensation and appropriate medical support from the respective states and from corporate operators or owners of nuclear power plants for all victims of illnesses arising from exposure to nuclear power plant radiation and toxic wastes!

• Save the environment from the greed for profit of the monopolies!

• Pursue and expand research, promotion and propagation of environment-friendlypower and energy sources!

• Ban and destroy all nuclear, biological and chemical weapons!

• Strengthen the international front of active resistance for the protection of the natural environment!

Manifest zum Gedenken an das Desaster von Fukushima und zur Forderung nach der Beendigung der Nutzung von Atomenergie

Wir, die Massen der Welt, lehnen die Nutzung von Atomkraft, sowohl für Energie, wie für Waffen vollständig ab.

Wir treten für die folgenden Forderungen ein und fordern von den Regierungen überall auf der ganzen Welt die Nutzung von Atomkraft zu beenden.

• Stilllegung aller Atomkraftwerke und -anlagen!

• Die Kosten für die Stilllegung und Entsorgung müssen von den Konzernen, denen die Atomkraftwerke gehören, getragen werden!

• Anwendung höchster Standards für die Lagerung des verbleibenden strahlenden Mülls.

• Wir fordern die Entschädigung und angemessene medizinische Versorgung durch den Staat und die Konzerne als Betreiber oder Besitzer von Atomkraftwerken für alle Opfer von Krankheiten als Folge von radioaktiver Strahlung der Atomkraftwerke und des Giftmülls!

• Rettet die Umwelt vor der Profitgier der Monopole!

• Durchführung und Ausweitung der Erforschung, Förderung und Verbreitung umweltfreundlicher Energie und Energiequellen!

• Verbot und Vernichtung aller atomaren, biologischen und chemischen Waffen!

• Stärkt die internationale Front des aktiven Widerstands zum Schutz der natürlichen Umwelt!

Manifiesto para conmemorar el desastre de Fukushima y exigir el fin del uso de la energía nuclear

Nosotros, las masas del mundo, rechazamos totalmente el uso de la energía nuclear, tanto para energía como para armas.

Apoyamos las siguientes reivindicaciones y exigimos de los gobiernos en todas partes del mundo entero que terminen con el uso de la energía nuclear.

• ¡Cierre de todas las centrales y plantas nucleares!

• ¡Los costos para el cierre y la eliminación deben ser asumidos por los consorcios propietarios de las centrales nucleares!

• Aplicación de los máximos estándares para el depósito de los residuos radiactivos restantes

• ¡Exigimos la indemnización y la atención médica adecuada por el Estado y los consorcios como operadores o dueños de las centrales nucleares, para todas las víctimas que sufren enfermedades como consecuencia de la radiación radiactiva de las centrales nucleares y de los residuos tóxicos!

• ¡Salvar el medio ambiente ante el afán de lucro de los monopolios!

• ¡Realizar y extender la investigación, el fomento y la propagación de energías y fuentes energéticas respetuosas con el medio ambiente!

• ¡Prohibición y destrucción de todas las armas atómicas, biológicas y químicas!

• ¡Fortalecer el frente internacional de la resistencia activa por la protección del medio ambiente natural!

Manifeste pour commémorer la catastrope de Fukushima et pour revendiquer la fin de l’utilisation de l’énergie nucléaire

Nous, les masses du monde, nous sommes complètement opposées à l’utilisation du nucléaire, aussi bien pour l’énergie que pour l’armement.

Nous défendons les revendications suivantes et nous appelons les gouvernements partout dans le monde de mettre fin à l’utilisation du nucléaire.

• Fermez toutes les centrales et installations nucléaires !

• Il faut que les frais des opérations de fermeture et de décontamination incombent aux groupes auxquels appartiennent les centrales nucléaires !

• Application des standards les plus hauts pour le stockage des déchets radioactifs qui restent !

• Nous demandons que toutes les victimes souffrant de maladies dues à l'exposition au rayonnement radioactif des centrales nucléaires et de déchets toxiques soient dédommagées et que des soins médicaux appropriés leur soient impartis par l’État et les groupes en tant qu’exploitants ou propriétaires de centrales nucléaires !

• Sauvez l’environnement de l’âpreté au gain des monopoles !

• Réalisez et élargissez la recherche, la promotion et la propagation d’énergie et de sources d’énergie respectueuses de l’environnement !

• Interdisez et détruisez toutes les armes nucléaires, biologiques et chimiques !

• Renforcez le front international de la résistance active pour la protection de l’environnement naturel !

Манифест в память катастрофы в Фукусиме и к требованию окончания использования ядерной энергии

Мы, массы мира, полностью отвергаем использование ядерной энергии, и в энергетике, и в оружии.

Мы выступаем за следующие требования и требуем от правительств везде в мире бросить использование энергии .

• Закрытие всех АЭС и установок, связанных с ядерной энергетикой!

• Концерны, которым принадлежат АЭС, должны нести расходы закрытия и удаления их отходов!

• Применение высочайших стандартов при хранении остальных излучающих отходов.

• Мы требуем возмещения и соразмерного медицинского обслуживания за счёт государства и концернов, как эксплуатирующих атомных установок или их собственников, для всех жертв болезней вследствие радиоактивного излучения атомных электростанций и ядовитых отходов!

• Спасите окружающую среду от жажды наживы монополий!

• Проведение и расширение исследования, продвижения и распространения экологических энергоносителей и источников энергии!

• Запрещение и уничтожение всего атомного, биологического и химического оружия!

• Укрепляйте международный фронт активного сопротивления за защиту естественной окружающей среды!

INTERNATIONAL COORDINATION OF REVOLUTIONARY PARTIES AND ORGANIZATIONS (ICOR)

-Office of the ICC-

Buererstrasse 39; D-45899 Gelsenkirchen; Germany

Phone: +49-209-3597479; email: coordinationint@yahoo.co.uk

INTERNATIONAL LEAGUE OF PEOPLES' STRUGGLE (ILPS)

Postbus 1452; 3500 BL Utrecht; The Netherlands

email: secretariat@ilps.info; ilp515@runbox.com

Letter to
Governments all over the world
I just signed the following petition addressed to: Governments all over the world.

----------------

Shut down all nuclear power stations and plants!

Application of the highest standards for storing the remaining radiating waste.

Save the environment from the greed for profit of the monopolies!

Ban and destroy all nuclear, biological and chemical weapons!

Sincerely,