Abbott: Don't Gamble with Our Lives & Livelihoods! Expand Health, Economic, Housing Relief

0 have signed. Let’s get to 500!

It is clear the government has failed us! Even as coronavirus cases in Houston swell to a Level 1 threat, Governor Abbott continues to prioritize the profits of big businesses over our lives and health.The state of TX received more than $3 billion and Houston $400 million of federal relief money, but working people have only received scraps! The City of Houston recently allotted $1 billion to the police despite calls to defund the police and invest in communities during this crisis. We are being forced to choose between our health or homelessness. Many of us have been evicted from our homes or we have returned to work only to end up sick in the hospital with crippling debt. Even before this pandemic, we were working in exploitative conditions and still barely able to pay for our high rents. We are all in this crisis and have no choice but to unite, speak up, and act to hold the government responsible! Workers build this society and help make it run. Politicians, landlords and employers must be accountable to working people and a better future is possible if we come together and  fight for it!

¡Está claro que el gobierno nos ha fallado! A pesar de que los casos de coronavirus en Houston se convirtió en una amenaza del Nivel 1, el Gobernador Abbott continúa priorizando las ganancias de las empresas en vez de nuestras vidas y nuestra salud. El estado de TX recibió más de $3 billones y Houston recibió $ 400 millones de ayuda federal, pero los trabajadores hemos recibido muy poco o nada! La ciudad de Houston recientemente alojó $ 1 billón a la policía a pesar de los llamamientos para desembolsar a la policía e invertir en comunidades durante esta crisis. Nos vemos obligados a elegir entre nuestra salud o nuestra falta de vivienda. Muchos de nosotros hemos sido desalojados de nuestros hogares o hemos regresado a trabajar solo para terminar enfermos en el hospital con una deuda paralizante. Incluso antes de esta pandemia, trabajábamos en condiciones de explotación y apenas podíamos pagar la renta. ¡Todos estamos en esta crisis juntos, y no tenemos más remedio que unirnos, hablar y actuar para responsabilizar al gobierno! Los trabajadores construyen esta sociedad y ayudan a que funcione. Los políticos, los propietarios y los empleadores deben ser responsables ante los trabajadores.  ¡Un futuro mejor es posible si nos unimos y luchamos por él!

We call on the City of Houston and the state of Texas to:
1. Expand the relief fund for all workers, regardless of immigration status.
2. Suspend rent and utility payments as long as this pandemic persists.
3. Mandate and enforce that all workplaces provide protections from COVID-19 for workers on the job.
4. Ensure free/ or affordable rapid COVID-19 testing and treatment for everyone.
5. Support policies to improve conditions for working people not only during the crisis, but beyond, by: strengthening protections against housing evictions and exorbitant rents and strengthening the rights of all workers, regardless of immigration status, to organize for better conditions in the workplace, including living wages, paid sick leave, and safe workplaces.

Exigimos el gobierno de Houston y de Tejas:
1. Expandir el fondo de alivio para todos los trabajadores, independientemente de su estado migratorio. No permita que ninguna familia sea excluida del alivio.
2. Suspenda los pagos de alquiler y servicios públicos mientras persista la pandemia.
3. Exigir y hacer cumplir que todos los lugares de trabajo brinden protección contra COVID 19 para sus trabajadores.
4. Garantizar pruebas y tratamientos para COVID-19 gratuitos o asequibles para todos.
5. Apoyar pólizas que mejorarán las condiciones de los trabajadores no solo durante la crisis, sino también más allá: Fortalecer las protecciones contra desalojos de viviendas y alquileres exorbitantes. Fortalecer los derechos de todos los trabajadores, independientemente de su estatus migratorio, a organizarse para mejorar las condiciones en su lugar de trabajo, incluyendo salarios dignos, licencia por enfermedad remunerada y lugares de trabajo seguros.