Petition Closed

Find the Trunk

We aim to return Fernando Pessoa's trunk (arca) to the public domain, after it was sold at auction in 2008 to an unkown collector. We believe that the trunk is a Portuguese national heritage item, that should belong to the people of Portugal and exhibited in a public place. Urging the government to act, we encorage everyone who loves Fernando Pessoa to help us in this incredible and far too long delayed mission.

-

O nosso objectivo é fazer com que a Arca dos Inéditos de Fernando Pessoa regresse à propriedade do Estado, depois de ter sido vendida em leilão em 2008 a um coleccionador desconhecido. Acreditamos que a Arca é um tesouro nacional de Portugal, que pertence ao povo Português e que deve ser exibido num local público. Pedimos ao governo que actue, encorajando todos os que amam Fernando Pessoa a ajudar-nos nesta incrivelmente importante missão

This petition was delivered to:
  • Secretário de Estado da Cultura de Portugal
    Francisco José Viegas

Nuno Hipólito started this petition with a single signature, and now has 1,074 supporters. Start a petition today to change something you care about.