Petition Closed

Amend legislation to create stronger anti-bullying laws in Nebraska

This petition had 458 supporters

On January 15, 2014, a typical walk home from school devolved into a nightmarish scene for one eighth grade student at Irving Middle School in Lincoln, NE.

When fourteen-year-old Frida Aguilera De la Torre was attacked by a group of six peers, she had no method of defense and no warning. Three boys and three girls followed Frida after taunting her and throwing rocks at her body as high as torso level. As she quickened her pace, the group sped up and caught her. Frida’s attacker grabbed her by the hair, forcefully spun her around and landed several solid punches to Frida’s face before she could utter a word of protest. The attack continued as Frida tried to wrestle herself away while the five remaining students not only failed to stop it, but cheered for the attack to continue and become more violent. One member of this group filmed the entire attack with their cell phone, as if to document their victory.

Frida did not understand why they followed and beat her. It is a disgusting reality that Frida’s experience is not an isolated event. Unprovoked attacks, verbal and mental abuse are endured by students across the country at an alarming rate. School bullying has reached near epidemic proportions and there is simply not enough legislation to prevent it from getting worse.

In Frida’s case, the actions of her relentless aggressors might amount to a misdemeanor charge. Our position is that this penalty is not stringent enough to match the injustice done to Frida and other victims of bullying behavior.

The goal of this petition is to impel the state of Nebraska to pass Frida’s Law, which would classify bullying offenses as crimes of violence and impose possible felony charges on the individuals who choose to victimize others with bullying behavior. At minimum, our goal for Frida’s Law would require the aggressor’s sentence to include counseling, victim impact awareness classes and community service.

Passing legislation like Frida’s Law carries importance that transcends the experience of a single victim, it is a step toward eradicating bullying behavior on a national scale.

Bullying victims need advocates and voices louder than their own to call attention to the enormity of this problem. Frida’s attackers may have been responsible for the violence, but the numerous cars that passed by as her brutal attack raged on speaks volumes about the distance between those who are not affected by bullying and those who are; if one of those drivers knew Frida might end up hospitalized after her attack, would they have stopped to help? Action must be taken to place bullying at the forefront of the public consciousness if we ever expect it to stop.

Passing Frida’s Law will bring much-needed awareness to the issue of bullying and protect the victims who need it most. Signing this petition today is the first step in making Frida’s Law a reality. Be a hero—stop a bully.

----------

Modificación de la legislación para crear leyes más estrictas contra el acoso escolar en Nebraska

En Español

El 15 de Enero de 2014, una simple caminata de la escuela a la casa se convirtió en una pesadilla para una niña de octavo grado de Irving Middle School en Lincoln, NE.

Frida Aguilera de la Torre de 14 años no tenía manera defenderse de un grupo de seis de sus compañeros. Tres niños y tres niñas acosaron y siguieron a Frida a su casa e incluso le lanzaron piedras para asustarla y lastimarla.

Entonces, Frida aceleró su caminata, pero el grupo de adolescentes la alcanzó. La niña que la atacó, la jaló del pelo y la golpeó con toda su fuerza en la cara y cuerpo. El ataque continuó y Frida intentó defenderse, pero su atacante era más fuerte. Ninguno de los otros 5 adolescentes defendió a Frida, lo peor de todo es que no fueron meros observadores, sino que incluso animaron a la atacante para que le pegara con más fuerza a Frida. Uno de los adolescentes grabo un video de todo el ataque con su teléfono celular y así documento la cobarde victoria.

Frida no entendió porque la siguieron y la golpearon. Desgraciadamente lo que le ocurrió a Frida no es un hecho aislado, ya que cada vez son más frecuentes los ataques sin provocación a adolescentes inocentes a lo largo y ancho de Estados Unidos. La violencia no siempre es física, sino también psicológica y desafortunadamente ese tipo de daño permanece en la mente de las victimas durante gran parte de su vida adulta.

El acoso escolar o bullying ha alcanzado niveles intolerables, pero lamentablemente no existen suficientes leyes para prevenir que el problema siga empeorando.

En el caso de Frida, las acciones de sus agresores podrían ser considerados un delito menor. Nosotros creemos que ese castigo no es suficientemente duro comparado con la injusticia que le ocurrió a Frida y a las crecientes víctimas de acoso escolar.

El objetivo de esta petición es presionar al gobierno de Nebraska para que apruebe la Ley de Frida, que podría considerar los casos de acoso escolar como una felonía o delito grave.

Otra de nuestras metas con la aprobación de la Ley de Frida es que el agresor sea obligado a tomar una terapia psicológica, lleve a cabo trabajo comunitario y tome un taller para que entienda la magnitud del daño que le causa a las víctimas ese tipo de maltrato.

Aprobar la Ley de Frida no solo es importante para resarcir el daño hacia una víctima en particular, sino que constituye un paso esencial para erradicar el acoso escolar a nivel nacional.

Las víctimas de acoso escolar necesitan personas que los defiendan y alcen la voz por ellos para que la sociedad y el gobierno comprendan claramente la magnitud del problema.

Los atacantes de Frida fueron responsables de la violencia física y verbal, pero resulta también alarmante el grado de indiferencia de los automovilistas que  pasaron por la calle mientras una niña inocente de  14 años era golpeada y rodeada por un grupo de adolescentes cobardes.

¿Si uno de esos automovilistas hubiera sospechado que Frida podría ser hospitalizada después del ataque, se hubiera detenido a defenderla? Es necesario hacer todo lo que está en nuestras manos para que la sociedad comprenda la gravedad del problema y erradiquemos de una vez por todas el acoso escolar.

Si la Ley de Frida es aprobada eso concientizará a la sociedad acerca de los daños psicológicos que ocasiona el bullying y así podremos proteger a las víctimas que más lo necesitan. Firmar esta petición hoy es el primer paso para que la Ley de Frida se convierta en una realidad. Conviértete en un héroe-Acaba con el acoso escolar.

Today: Inkelaar Law is counting on you

Inkelaar Law needs your help with “#Fight4FridasLaw - Make anti #bullying laws in NE stronger - Sign the Petition Now!”. Join Inkelaar Law and 457 supporters today.