Confirmed victory
Petitioning Banco Galicia and 21 others
This petition was delivered to:
Vice President Logistic System at Fiat
Marco Manfredini
Kyocera Printing
Fiat
Solanas Vacation Club
Commercial Director at Fiat
Andy Rowe
Marketing Director at Fiat
Elena Bernadelli
Managing Director at Fiat
Michael Howe
Customer Care Director at Fiat
Emma Toms
Commercial Director at Fiat
Kevin Slattery
Sales Director at Fiat
Andrew Sproston
Lacoste

Lacoste and Fiat: Pull Ads from Magazine Publishing Rape Threats

On March 3, 2011, Argentinean news publication El Guardián published an article written by journalist Juan Terranova that discussed a local activist's work with Hollaback International and contained racist, homophobic, and sexist remarks.

The original version of the article remains unedited on Terranova's blog with the final sentence expressing his desire to meet the Buenos Aires Hollaback representative and rape her in the ass.

El Guardián's moral responsibility to its readers and the Buenos Aires community does not leave room for association with journalists of low caliber like Terranova and his hateful, violent, inflammatory writings. But El Guardián has not responded to our calls demanding the resignation of Juan Terranova. Therefore, we are calling on advertisers in El Guardián to stop supporting a publication that employs Juan Terranova.

El 3 de Marzo del 2011, el diario Argentino El Guardián publicó un artículo, Arte, provocacion y guarradas en la calle, escrito por  el periodista Juan Terranova el cual discutía el trabajo de una activista local de Hollaback Internacional y cuyo contenido incluía declaraciones racistas, homofóbicas y sexistas. La versión original del artículo permanece inédito en el blog de Terranova con la frase final expresando su deseo de encontrarse con la representante de Hollaback en Buenos Aires y "romperle el culo a pijazos".

La responsabilidad moral de El Guardián hacia sus lectores y la comunidad de Buenos Aires no deja espacio para relaciones con periodistas de bajo calibre como Terranova y sus escritos repletos de odio, violencia y provocación. Pero El Guardian no ha respondido a nuestras llamadas para pedir la dimisión de Juan Terranova. Entonces, los anunciantes en El Guardián no deben apoyar una publicación que emplea Juan Terranova

Dile a los anunciantes en El Guardián que no deben poner anuncios en la publicación hasta que El Guardián exige la dimision de Juan Terranova!

Photo Credit: Asiatic League

Letter to
Vice President Logistic System at Fiat Marco Manfredini
and 19 others
Kyocera Printing
Fiat
Solanas Vacation Club
Commercial Director at Fiat Andy Rowe
Marketing Director at Fiat Elena Bernadelli
Managing Director at Fiat Michael Howe
Customer Care Director at Fiat Emma Toms
Commercial Director at Fiat Kevin Slattery
Sales Director at Fiat Andrew Sproston
Lacoste
I write to demand that your company immediately disassociate yourselves from the explicit rape threats in El Guardián, a newspaper in which you are a prominent advertiser (Argentina).

The article was written by journalist Juan Terranova and published in El Guardián’s (Argentina) Society section on March 3, 2011. Mr. Terranova’s full disclosure of a threat to rape one of Hollaback’s local activist leaders is hosted on his site and has been made public since El Guardián’s decision to publish this piece.

As an advertiser in El Guardián I want to bring this issue to your attention, as I believe that running ads in the same magazine as this article reflects poorly on your brand. I am writing today to find out if you were aware of the article, and if you plan to continue advertising with El Guardián.

Mr. Terranova’s article espouses racial bigotry, homophobia, and sexism. In the unedited version hosted on Mr. Terranova’s blog where he promotes its publication in El Guardián, Mr. Terranova incites rape and sexual violence against a fellow Argentinian. Published written material that calls for rape does not fall within universal standards of free speech but crosses well into the realm of illegal activity that infringes upon basic human rights.

We call on your company to immediately disassociate yourselves from the rape threats published in El Guardian, and to publicly pledge not to advertise in the magazine until it agrees to terminate Mr.
Terranova’s contract with the magazine.

I very much look forward to your response. Many thanks for your attention to this matter.
__________________________________________________________________________________
Escribo para exigir que su compañía inmediatamente los separa de las amenazas explícitas de la violación en El Guardián, un periódico en el cual usted sea publicista prominente (Argentina).

El artículo, Arte, provocacion y guarradas en la calle, fue escrito por el periodista Juan Terranova y publicado en la sección de Sociedad en El Guardián el 3 de Marzo del 2011. La divulgación de una amenaza explícita de violación hacia una de las líderes activistas de “Hollaback” es auspiciada en elsitio y se ha vuelto pública a partir de la decisión de El Guardián de publicar la pieza.

Recientemente su compañía public un anuncio en la revista. Quiero llevar este asunto a su atención, ya que creo que la publicación de anuncios en esta revista refleja mal en su marca. Le escribo hoy para saber si estaban al tanto del artículo, y si va a seguir anunciándose con El Guardián.

El artículo del Sr. Terranova defiende la intolerancia racial, la homofobia y el sexismo - una tarea bastante sorprendente tratándose de una pieza tan corta. El material escrito y publicado que incita a la violación no tiene lugar dentro de los estándares universales de derecho de expresión, sino que pasa a formar parte del ámbito de actividades ilegales que infringen los derechos humanos básicos.

Exigimos que su compañía desasocie inmediatamente de las amenazas de la violación publicados en El Guardián, y no pone anuncios en la publicación hasta que terminan el contrato del Sr. Terranova. Espero su respuesta en el correo electrónico.

Muchas gracias por su atención.