Confirmed victory

Lacoste and Fiat: Pull Ads from Magazine Publishing Rape Threats

On March 3, 2011, Argentinean news publication El Guardián published an article written by journalist Juan Terranova that discussed a local activist's work with Hollaback International and contained racist, homophobic, and sexist remarks.

The original version of the article remains unedited on Terranova's blog with the final sentence expressing his desire to meet the Buenos Aires Hollaback representative and rape her in the ass.

El Guardián's moral responsibility to its readers and the Buenos Aires community does not leave room for association with journalists of low caliber like Terranova and his hateful, violent, inflammatory writings. But El Guardián has not responded to our calls demanding the resignation of Juan Terranova. Therefore, we are calling on advertisers in El Guardián to stop supporting a publication that employs Juan Terranova.

_________________________________________________________________________________

El 3 de Marzo del 2011, el diario Argentino El Guardián publicó un artículo, Arte, provocacion y guarradas en la calle, escrito por  el periodista Juan Terranova el cual discutía el trabajo de una activista local de Hollaback Internacional y cuyo contenido incluía declaraciones racistas, homofóbicas y sexistas. La versión original del artículo permanece inédito en el blog de Terranova con la frase final expresando su deseo de encontrarse con la representante de Hollaback en Buenos Aires y "romperle el culo a pijazos".

La responsabilidad moral de El Guardián hacia sus lectores y la comunidad de Buenos Aires no deja espacio para relaciones con periodistas de bajo calibre como Terranova y sus escritos repletos de odio, violencia y provocación. Pero El Guardian no ha respondido a nuestras llamadas para pedir la dimisión de Juan Terranova. Entonces, los anunciantes en El Guardián no deben apoyar una publicación que emplea Juan Terranova

Dile a los anunciantes en El Guardián que no deben poner anuncios en la publicación hasta que El Guardián exige la dimision de Juan Terranova!

Photo Credit: Asiatic League

This petition was delivered to:
  • Banco Galicia
  • Banco Galicia
  • Commercial Director at Fiat
    Andy Rowe
  • Marketing Director at Fiat
    Elena Bernadelli
  • Managing Director at Fiat
    Michael Howe
  • Customer Care Director at Fiat
    Emma Toms
  • Commercial Director at Fiat
    Kevin Slattery
  • Sales Director at Fiat
    Andrew Sproston
  • Solanas Vacation Club
  • Vice President Logistic System at Fiat
    Marco Manfredini
  • Kyocera Printing
  • Fiat
  • Lacoste

Meredith Slater started this petition with a single signature, and won with 1,273 supporters. Start a petition to change something you care about.