Petition Closed
Petitioning Voorzitter van het Europees Parlement Martin Schulz and 1 other

EU-parlement en EU-commissie: Stop massale surveillance, bescherm onze gegevens en onze klokkenluiders!

Wij, de burgers zijn ons ervan bewust dat wij nu het doelwit zijn van massale surveillance. Wij eisen dat het Europarlement een onderzoekscommissie in het leven roept, die ons informeert over de recente schandalen rondom het op grote schaal bewaken, afluisteren en bespioneren van Europese burgers. Wij eisen een verbod op het geven van gebruikersgegevens aan buitenlandse geheime diensten. Dit verbod moet ook gelden voor het massaal bespioneren van burgers van lidstaten onderling. Wij eisen dat de EU het initiatief neemt tot een internationale overeenkomst tot het ontmantelen van surveillance en het beschermen van klokkenluiders in Europa, zodat het aantasten van fundamentele burgerrechten ook in de toekomst aan het licht kan worden gebracht en aangepakt.

Italiano

Deutsch

Eesti

Íslenskur

עברית (Hebrew)

This petition was delivered to:
  • Voorzitter van het Europees Parlement
    Martin Schulz
  • Voorzitter van de Europese Commissie
    José Manuel Durão Barroso

Anke Domscheit-Berg started this petition with a single signature, and now has 60,288 supporters. Start a petition today to change something you care about.