Petition geschlossen.
Petition richtet sich an Voorzitter van het Europees Parlement Martin Schulz und an 2 mehr

Unterstützer/innen auf Change.org

Wij, de burgers zijn ons ervan bewust dat wij nu het doelwit zijn van massale surveillance. Wij eisen dat het Europarlement een onderzoekscommissie in het leven roept, die ons informeert over de recente schandalen rondom het op grote schaal bewaken, afluisteren en bespioneren van Europese burgers. Wij eisen een verbod op het geven van gebruikersgegevens aan buitenlandse geheime diensten. Dit verbod moet ook gelden voor het massaal bespioneren van burgers van lidstaten onderling. Wij eisen dat de EU het initiatief neemt tot een internationale overeenkomst tot het ontmantelen van surveillance en het beschermen van klokkenluiders in Europa, zodat het aantasten van fundamentele burgerrechten ook in de toekomst aan het licht kan worden gebracht en aangepakt.

Italiano

Deutsch

Eesti

Íslenskur

עברית (Hebrew)

Diese Petition wurde übergeben an:
  • Voorzitter van het Europees Parlement
    Martin Schulz
  • Voorzitter van de Europese Commissie
    José Manuel Durão Barroso
  • Spitzenkandidat für die Bundestagswahl 2017
    Martin Schulz (SPD)

Anke Domscheit-Berg startete diese Petition mit einer einzelnen Unterschrift und hat nun 60.288 Unterstützer/innen. Starten Sie heute eine Petition, um sich für Ihr Anliegen einzusetzen.

Heute: Anke verlässt sich auf Sie

Anke Domscheit-Berg benötigt Ihre Hilfe zur Petition „EU-parlement en EU-commissie: Stop massale surveillance, bescherm onze gegevens en onze klokkenluiders!”. Jetzt machen Sie Anke und 60.287 Unterstützer/innen mit.