Re-opening of European schools as of 9 November!

0 have signed. Let’s get to 200!
At 200 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Patrick Ager started this petition to Directors of European schools in Brussels

We are urge the Directors to reopen the European schools as from 9 November!

The closure of the school until November 16 means that our children will be at home for three consecutive weeks, while the children of Belgian schools are only for two weeks. In France and in the other Member States, schools do not close, and children are on autumn holidays only for one week. Sending documents (which cannot be called "distance learning") is not part of the education to which children are entitled. The management's decision to close the schools for three weeks is beyond measure and without justification. The scientific committees themselves have said that children and primary and preschools are contributing little or no to the spread of the virus.

We therefore ask that the Directorate of European Schools opens the schools from November 9 for in situ teaching.

FR

Nous demandons la réouverture des écoles européennes à partir du 9 Novembre !

La fermeture de l'école jusqu'au 16 novembre implique que nos enfants seront à la maison pendant trois semaines consécutives, alors que les enfants des écoles belges ne le sont que pour deux semaines.

En France et dans les autres États membres, les écoles ne ferment pas et les enfants ne sont en vacances d'automne que pour une semaine.

L'envoi de documents (qui ne saurait être qualifié ‘d'enseignement à distance’) ne relève pas de l'enseignement auquel les enfants ont droit.

La décision de la direction de fermer les écoles pour trois semaines est hors mesure et sans justifications.

Les comités scientifiques eux-mêmes ont déclaré que les enfants et les écoles primaires et maternelles ne contribuent pas ou très peu à la propagation du virus.

Nous demandons ainsi que la Direction des Écoles Européennes ouvre les écoles dès le 9 novembre pour un enseignement présentiel.

0 have signed. Let’s get to 200!