Confirmed victory

English translation below.

**Please note that all fields must be filled out for petition to be processed. If you do not want to give specific data, place NA in that respective field. Please note that first name, last name, email address, city, and state/country should be filled out at a minimum.**

برجاء مراعاة أنه يتوجب ملء جميع الخانات حتى يتم تحميل العريضة بنجاح.  في حالة ما إذا لم ترد إعطاء بيانات معينة، ضع "لا ينطبق" في الخانة المعنية بدلا من تركها خالية، مع الوضع بالاعتبار أنه يتعين على الأقل ملء بيانات الاسم، اسم الأسرة، عنوان البريد الإلكتروني، المدينة، و الولاية/البلد.

التحالف من أجل مصر ديمقراطية

 http://www.allforegypt.org

،شعب مصر العظيم

تعهدت حكومة مصر الانتقالية مؤخرا بالوفاء بحق المصريين المقيمين بالخارج في الإدلاء بأصواتهم في الانتخابات البرلمانية و الرئاسية المقبلة، و هو الحق الذي يكفله الدستور.  في الأيام القليلة السابقة، تم تداول بعض الشائعات المثيرة للجدل حول سحب هذا التعهد، الأمر الذي تم نفيه لاحقا، و إننا حاليا بصدد سماع خطوات و قرارات باتة و تتسم بالشفافية و الوضوح.  

و عليه، فإن هذا الخطاب (الموجود في الرابط أدناه) و الموجه إلى معالي رئيس وزراء مصر، الدكتور عصام شرف سيتم تسليمه له مباشرة ، كما سيتم تسليمه يدا بيد لمعالي وزير خارجية مصر، السيد نبيل العربي، في مقابلة مقررة خلال الأسابيع القادمة.  يتضمن هذا الخطاب طلب أن تقوم الحكومة باتخاذ الإجراءات اللازمة بما يسمح للمصريين المقيمين بالخارج أن يدلوا بصوتهم من خلال عملية انتخابية واضحة و في متناول الإمكان.

إذا كنت تؤمن أن حق التصويت في الانتخابات هو حق غير قابل للمصادرة لأي مواطن، فإننا نرجو أن تأخذ دقيقة من وقتك لقراءة الخطاب و توقيعه، ثم نشره وسط أقاربك و أصدقائك و دائرة معارفك.  إننا نسعى حثيثا لتجميع مليون توقيعا على الأقل لتقديم شواهد دامغة على توافر العديد من المصريين في الخارج الذين ينتوون المشاركة الفعالة في الانتخابات في حالة ما تم منحهم هذا الحق و تذليل العقبات المتضمنة، و أيضا على حرص المصريين المقيمين داخل البلاد على أن تتضمن العملية الانتخابية صوت إخوانهم و أخواتهم بالخارج.

،حفظ الله مصر و شعب مصر العظيم

برعاية التحالف من أجل مصر ديمقراطية

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Alliance for a Democratic Egypt (http://www.allforegypt.org/)

Dear fellow Egyptians,

Egypt’s transitional government had recently promised officially to honor the constitutionally-guaranteed right to vote to Egyptian citizens who will be abroad during the time of the upcoming parliamentary and presidential elections. More recently, there have been concerning rumors about revoking this promise, which were subsequently negated  by the supreme military council. However, we are yet to see decisive and transparent steps to ensure this promise.

Therefore, this letter (read the letter below), addressed to Egypt’s Prime Minister, Dr. Essam Sharaf, will be delivered to him directly. It will also be hand-delivered in-person to Minister of Foreign Affairs, Mr. Nabil Elaraby, at a scheduled meeting late in the spring. The letter demands that the government take steps to ensure that Egyptians abroad be able to vote and that it facilitate reasonable methods and procedures for this.

If you feel strongly that the right to vote is an inalienable right of any citizen, please take a minute to sign and share with your friends and networks. We are striving to collect at least one million signatures to present compelling evidence that there are many Egyptians abroad who would exercise their right to vote when given the chance, and that many Egyptians living at home expect the electoral process to incorporate the voices of their compatriots abroad.

Long live Egypt!

Sponsored by The Alliance for a Democratic Egypt (http://www.allforegypt.org/).

 

Letter to
Prime Minister Dr. Essam Sharaf / معالي رئيس وزراء مصر، د. عصام شرف
Office of the Prime Minister / مكتب رئيس الوزراء
Cabinet of Ministers - Arab Republic of Egypt / مجلس وزراء جمهورية مصر العربية
English translation below.

إننا كمصريين مقيمين بالخارج و شديدي الانتماء لمصر نتقدم لسيادتكم بطلب أن يتم أخذ أصواتنا بعين الاعتبار في الانتخابات المقبلة. لقد تشجعنا كثيرا و أملنا خيرا حيال قرار الحكومة بضمان حقنا في الإدلاء بأصواتنا في الانتخابات المقبلة، و إننا لنكن خالص التقدير لدعمكم المستمر لعملية انتخابات ديمقراطية و لتبنيكم سياسة تقدر أصوات المصريين، المقيمين داخل مصر منهم و المغتربين خارجها.

لقد أتت الشائعات التي انتشرت مؤخرا حول سحب حق التصويت من المصريين المقيمين بالخارج (و التي تم نفيها لاحقا) مخيبة لآمالنا. و في نفس الموضوع، فإننا شديدو الاهتمام و القلق بخصوص الترتيبات و التخطيطات اللازمة لعملية التصويت من الخارج. و في هذا الصدد، فإننا نتقدم بهذا الخطاب لعنايتكم و عناية السيد نبيل العربي وزير الخارجية و عناية حكومة مصر و التي ستتولى الإشراف على الانتخابات المقبلة.

كحق دستوري مكفول ، وجب على الحكومة التكرم بتأكيد مشاركة المصريين المقيمين بالخارج بالانتخابات و إعلان الخطوات التي يتم اتخاذها لتأكيد عملية انتخابية سلسة بطريقة تتسم بالشفافية. إنه أيضا حري بحكومة مصر أن تتكرم بتذليل العوائق التي من شأنها حرمان بعضنا هذا الحق، في حدود المنطق بالتأكيد و ما هو متاح من الإمكانات. و عليه، فإننا نتقدم لسيادتكم بالطلبات الآتيه:

١. وضع قانون يضمن لجميع مواطني مصر، بمن فيهم المغتربين، حق التصويت في الانتخابات و يفوض الخطوات اللازمة لتسهيل العملية الانتخابية.
٢. وضع آليات منسقة و واضحة تمكن المصريين المقيمين في كافة البلاد من التصويت، و توفير إمكانية الإدلاء بالأصوات غيابيا (أو أي آلية مماثلة) في البلاد التي لا تتواجد بها سفارات أو قنصليات مصرية.
٣. تسهيل الإدلاء بالأصوات عن طريق وثائق قانونية و يسهل الحصول عليها كجواز سفر مصري سار، شهادة قيد ميلاد مصرية، أو بطاقة رقم قومي. أو كحل بديل، توفير آلية تمكن المصريين المقيمين بالخارج من الحصول على بطاقة رقم قومي بدون الحاجة للسفر إلى مصر بصفة شخصية و ذلك لضيق الوقت المتبقي و إمكانيات البعض منا.

إننا نرى أن نجاح تجربة التصويت من الخارج من خلال وسائل عديدة في معظم الدول، المتقدمة منها و النامية، يجعل من الأحرى أن تتم هذه التجربة بنجاح أيضا في مصر التي طالما تميزت بالريادة في شتى المجالات، كما نرى أنه من واجب الحكومة أن تعلن بوضوح و على وجه السرعة الخطوات التي يتم إجراؤها في هذا الصدد.

و إننا إذ نتقدم لسيادتكم بهذا الطلب، فإننا نشكر لكم تفانيكم في خدمة الوطن و مواطنيه، و نعبر عن خالص امتنانا لاهتمامكم السريع بهذا الأمر الحيوي و الذي من شأنه أن يمثل أثرا كبيرا في مستقبل مصرنا الحبيبة.

،مع خالص شكرنا و إعزازنا، و تفضلوا بقبول فائق الاحترام

برعاية التحالف من أجل مصر ديمقراطية
http://www.allforegypt.org/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We, patriotic and committed Egyptians at home and abroad, demand that all our voices be heard in the upcoming elections, as this is our undeniable right as citizens.

We had been greatly encouraged by the official decision of Egypt’s new government to ensure that our right to vote is respected, and by your demonstrated commitment to the democratic process through a policy of inclusion that values the collective voice of all Egyptians, including expatriates.

Unfortunately, the recent rumors about revoking this promise (that were subsequently negated) came to our bitter disappointment, and we are also concerned about the logistical planning for the voting process. Therefore, we submit this letter to your attention, to the attention of Foreign Minister Mr. Nabil Elaraby, and to Egypt’s transitional government that will oversee the upcoming votes.

As it is our constitutional right to vote, it is incumbent upon the Egyptian government to honor it and to communicate clearly and transparently with the public the steps being taken to ensure a seamless voting process in the fall. It also behooves the government to ensure that no undue barriers or burdens remain that would abridge this right or compromise it, as much as is possible within reason. As such, we demand the following:
A law to be passed guaranteeing the right to vote for all Egyptian citizens including Egyptian expatriates, and mandating steps to be taken to facilitate this process.

A well-coordinated process to be put in place enabling Egyptians in every country to vote, and where embassies or consulates are not accessible, provision of absentee ballots or a similar mechanism.

Voting to be facilitated using reasonable documentation such as passport, birth certificate, or national identification card. Alternatively, we demand a mechanism allowing Egyptians to obtain or renew ID cards from abroad without requiring travel to Egypt.

As voting from abroad has been implemented through various means by most developed and developing nations, we believe that it is reasonable and incumbent for a new democratic Egypt, as it is for the government to communicate immediate clear steps being taken to guarantee it.

We thank you for your thoughtful commitment to our nation’s service and we are sincerely grateful for your swift attention to this critical matter that will have major impact on Egypt’s future.

Best wishes and sincere thanks.

Sponsored by The Alliance for a Democratic Egypt (http://www.allforegypt.org/).