Petitioning Wethouder ruimtelijke ordening Michiel Uitdehaag and 3 others

B&W en gemeenteraad van Wageningen: Faciliteer geen golfbaan in het gebied achter sportpark De Zoom

Het bos en het veld achter sportpark De Zoom is een zeer geliefd recreatiegebied, vele wandelaars, ruiters en sporters maken graag gebruik van dit stukje van Landgoed De Dorskamp. Een golfbaan zou de toegankelijkheid van dit stuk bos en veld fiks aantasten waardoor vele Wageningers verstoken worden van hun favoriete stukje Veluwe dat zo aangenaam dicht bij de stad ligt.

Daarnaast zorgt de aanleg en het onderhoud van de golfbaan voor een flinke achteruitgang van de natuur.

Wij begrijpen dat ook het landgoed inkomsten moet hebben maar wij geloven dat het duurzamer is om een andere inkomstenbron te vinden. Dit is vast mogelijk en hier zal Mooi Wageningen zich samen met de landgoedeigenaar hard voor maken.

Op hemelsbreed slechts 3 km afstand ligt de Heelsumse Golfbaan waar 27 prachtige holes te vinden zijn. Deze club heeft voldoende ruimte voor de Wageningse spelers en daarom is het vreemd als wij hier in Wageningen een zeer gewaardeerd gebied opofferen voor een relatief kleine groep golfers die prima elders terecht kan.

Wij vragen het college van B&W en de gemeenteraadsleden om dit stukje Wageningen voor iedereen te behouden.

Letter to
Wethouder ruimtelijke ordening Michiel Uitdehaag
Wethouder sport, welzijn en zorg Stella Efdé
Wethouder klimaat, economie, financiën en cultuur Lex Hoefsloot
and 1 other
Burgemeester en voorzitter van de gemeenteraad van Wageningen Geert van Rumund (t.a.v. alle raadsleden)
Geacht college van B&W en raadsleden van de gemeente Wageningen,
Ik vraag u om geen golfbaan in het gebied achter sportpark De Zoom te faciliteren. Dit gebied is mij en velen om mij heen dierbaar. Talloze wandelaars, ruiters, sporters en andere buitenmensen maken dankbaar gebruik van dit stukje natuur zo dicht bij de stad. Het zou vreemd zijn om in Wageningen ook een golfbaan aan te leggen, op hemelsbreed slechts 3km afstand is namelijk de Heelsumse golfbaan (27 holes) gelegen waar nog voldoende ruimte is voor Wageningse golfers.

Ik hoop dat u in de toekomst geen golfbaan in Wageningen zal faciliteren.