B&W en gemeenteraad van Wageningen: Faciliteer geen golfbaan in het gebied achter sportpark De Zoom

Het bos en het veld achter sportpark De Zoom is een zeer geliefd recreatiegebied, vele wandelaars, ruiters en sporters maken graag gebruik van dit stukje van Landgoed De Dorskamp. Een golfbaan zou de toegankelijkheid van dit stuk bos en veld fiks aantasten waardoor vele Wageningers verstoken worden van hun favoriete stukje Veluwe dat zo aangenaam dicht bij de stad ligt.

Daarnaast zorgt de aanleg en het onderhoud van de golfbaan voor een flinke achteruitgang van de natuur.

Wij begrijpen dat ook het landgoed inkomsten moet hebben maar wij geloven dat het duurzamer is om een andere inkomstenbron te vinden. Dit is vast mogelijk en hier zal Mooi Wageningen zich samen met de landgoedeigenaar hard voor maken.

Op hemelsbreed slechts 3 km afstand ligt de Heelsumse Golfbaan waar 27 prachtige holes te vinden zijn. Deze club heeft voldoende ruimte voor de Wageningse spelers en daarom is het vreemd als wij hier in Wageningen een zeer gewaardeerd gebied opofferen voor een relatief kleine groep golfers die prima elders terecht kan.

Wij vragen het college van B&W en de gemeenteraadsleden om dit stukje Wageningen voor iedereen te behouden.

This petition will be delivered to:
  • Wethouder ruimte, verkeer, binnenstad en sport
    Han ter Maat
  • Wethouder participatie, economie, financiën en openbare werken
    Dennis Gudden
  • Wethouder zorg, onderwijs, cultuur en klimaat
    Lara de Brito
  • Burgemeester en voorzitter van de gemeenteraad van Wageningen
    Geert van Rumund (t.a.v. alle raadsleden)

Mooi Wageningen - Werkgroep Stop de Golfbaan started this petition with a single signature, and now has 3,337 supporters. Start a petition today to change something you care about.