Victory

Stop the Chikungunya Outbreak in Kassala State, Sudan | #Kassalaisdying

This petition made change with 17,218 supporters!


In September 2018, a Chikungunya outbreak in Kassala, Sudan began taking over people's lives. Health authorities in Kassala have claimed that at least 93,000 people have been affected and that the disease has led to 10 deaths. However, the government is underreporting these statistics, and has barred news outlets and media from reporting on this tragic outbreak. Activists say that the number of deaths lies between 78 and 116 people.

Kassala, like many other regions of Sudan, lacks in infrastructure and particularly in sewage maintenance. The man-made trenches found on streets collect the rainwater from floods, which provide the perfect breeding grounds for mosquitoes. The same species of mosquitoes responsible for spreading Zika virus and Dengue fever are now spreading Chikungunya throughout families and towns. 

My mother's side of my family resides in Kassala, Sudan, and every single one of them have been affected by this debilitating disease. The disease is rarely fatal, but elders and children are at higher risk of complications. Joint pain from Chikungunya can last for months even after most other symptoms are gone. 

I am calling on the WHO to conduct a formal report on the outbreak and help in raising awareness on this issue to experts and professionals. I am asking for WHO to provide the technical support and outbreak management to Kassala. WHO must act now, before the disease continues to spread to other and more densely populated regions of Sudan. 

Sincerely, 

Abeer Mohamed

في أيلول / سبتمبر 2018 ، بدأ وباء شيكونغونيا في كسلا بالسودان بالقضاء على حياة الناس. وقد ادعى حاكم كسلا ، آدم جاما ، أن أكثر من 6000 شخص قد تأثروا وأن المرض قد أدى إلى وفاة 10. ومع ذلك ، فإن الحكومة لا تبلغ عن هذه الإحصائيات ، وقد منعت وسائل الإعلام  من الإبلاغ عن هذا الوباء الفتاك .يقول الناشطون أن عدد الوفيات يراوح بين 78 و 116 شخصًا. 

تفتقر كسلا مثلها مثل العديد من المناطق الأخرى في السودان إلى البنية التحتية وخاصة في مجال الصرف الصحي وصيانته. كما ان المجاري التي يقوم بحفرها الأهالي في الأحياء والشوارع تتجمع فيها مياه الأمطار والفيضانات مما يوفر أرضية تكاثر مثالية للبعوض. نفس النوع من البعوض المسؤول عن نشر فيروس زيكا وحمى الضنك يقوم ألان بنشر  شيكونغونيا في جميع أنحاء كسلا وبين أفراد عائلاتها.

تقطن عائلة والدتي  في كسلا (السودان)، وقد تأثر كل واحد منهم بهذا المرض المنهك. نادرا ما يكون المرض قاتلا ، ولكن كبار السن والأطفال هم أكثر عرضة للمضاعفات. يمكن لآلام المفاصل من Chikungunya أن تستمرلعدة  لأشهر حتى بعد اختفاء معظم الأعراض الأخرى.

إنني أدعو منظمة الصحة العالمية إلى إعداد تقرير رسمي عن تفشي هذا الوباء والمساعدة في رفع مستوى الوعي حول هذه المسألة إلى الخبراء والمهنيين. أطلب من منظمة الصحة العالمية تقديم الدعم الفني والطبي لكسلا حتي يتم السيطرة علي هذا الوباء. يجب على منظمة الصحة العالمية أن تتصرف الآن ، قبل أن يستمر انتشار المرض ليشمل مناطق أخرى ذات كثافة سكانية عالية في مناطق اخري من السودان.

 
مخلصتكم

عبير محمد

 What is Chikungunya?

http://www.who.int/emergencies/diseases/chikungunya/en/

Chikungunya in Kassala

https://reliefweb.int/report/sudan/chikungunya-fever-spreading-sudan-s-nile-basin

https://www.dabangasudan.org/en/all-news/article/eastern-sudanese-activists-on-chikungunya-epidemic-kassala-is-dying

 

 

 

 



Today: Abeer is counting on you

Abeer Mohamed needs your help with “World Health Organization: Stop the Chikungunya Outbreak in Kassala State, Sudan #KassalaIsDying”. Join Abeer and 17,217 supporters today.