Petition Closed

We demand US Army Corps of Engineers reject the permit for gas pipeline "Vía Verde" in Puerto Rico

“Via Verde” gas pipeline project

We demand that the U.S. Army Corps of Engineers (USCOE) denies the permit requested by the Puerto Rico Electric Power Authority (PREPA) in which they propose to construct a dangerous natural gas pipeline over 92 miles long.

Public opposition to the project is strong. Polls indicate that 70% of the citizens of Puerto Rico oppose the construction of the pipeline (El Nuevo Día - March 2011).  On May 1, 2011, over 30,000 people marched together to protest the ‘Vía Verde’ gas pipeline.  Different sectors of Puerto Rican society have manifested their opposition to this project, including Casa Pueblo in Adjuntas, church groups, cultural organizations, academics, labor unions, community groups, and Puerto Rican citizens in the U.S. mainland.

Casa Pueblo - Adjuntas, Puerto Rico is a community-based organization with over 30 years of service and has been nationally and internationally recognized, including through the award of a 2002 Goldman Prize, equivalent to an Environmental Nobel Prize.

Proyecto Gasoducto “Vía Verde

Exigimos que el Cuerpo de Ingenieros del Ejercito de los Estados Unidos, rechace la solicitud de permiso de la Autoridad de Energía Eléctrica (AEE) para construir una peligrosa tubería de gas natural de 92 millas de largo.

La oposición pública al proyecto es sólida. Las encuestas indican que 70% de los ciudadanos de Puerto Rico se oponen a la construcción del gasoducto (El Nuevo Día – marzo 2011). El primero de mayo de 2011 sobre 30,000 personas marcharon juntos para protestar el gasoducto “Vía Verde”. Diversos sectores de la sociedad puertorriqueña han manifestado su oposición a este proyecto incluyendo Casa Pueblo de Adjuntas, grupos religiosos, organizaciones culturales, académicos, sindicatos obreros, grupos comunitarios y ciudadanos puertorriqueños en los Estados Unidos.

Casa Pueblo - Adjuntas, Puerto Rico es una organización de autogestión comunitaria con más de 30 años de servicio y ha sido reconocido a nivel nacional e internacional, incluyendo el prestigioso galardón Goldman Prize 2002, equivalente al Premio Nobel del Medioambiente.

This petition was delivered to:
  • District Commander U.S. Army Corps of Engineers
    Colonel Alfred Pantano
  • U.S. Army Corps of Engineers
    Robert Barron
  • U.S. Army Corps of Engineers
    Donald W. Kinard
  • Secretary oy the USA Army
    John M. Hugh
    Casa Pueblo de Adjuntas

Casa Pueblo de Adjuntas started this petition with a single signature, and now has 7,057 supporters. Start a petition today to change something you care about.