Petition Closed

Support the appeal for a Zero Tuition Canada

This petition had 1,046 supporters

We, the Undersigned,

Persuaded of the compelling moral, social, economic and educational logic of introducing free undergraduate tuition in Canada;

Noting the proven success of zero tuition in over 40 countries, including the majority of the G-20;

Deeply concerned by the inefficiencies and discriminatory burdens of the current debt-inducing and exclusionary tuition policies across Canada;

Convinced that a wealthy country like Canada can responsibly fund zero tuition through progressive taxation policies at the federal level;

And recognising the continuing importance of provincial commitments to living expense loans and grants;

Call on the leaders of the main federal parties to:

Respond positively to the ‘Three Presidents’ letter – opened for signature by University, Faculty Association and Student Union Presidents across the country on March 5, 2015 – requesting the early introduction of free tuition for those who most urgently require it, including all First Nations students, followed by the progressive abolition of all undergraduate tuition by a date to be defined through a process of constructive consultation between federal and provincial partners.

Nous, les soussignés,

Persuadés du bien-fondé moral, social, économique et pédagogique de l’instauration d’un accès à l’enseignement postsecondaire sans droits de scolarité au Canada ;

Constatant le succès de la gratuité scolaire dans plus de 40 pays, y compris la majorité des pays membres du G-20 ;

Profondément inquiétés par l’inefficacité des politiques sur les droits de scolarité mises en œuvre dans les différentes parties du Canada et le fait qu’elles comportent un endettement et une exclusion discriminatoires ;

Convaincus qu’un pays riche tel que le Canada peut financer la gratuité scolaire de façon responsable grâce à des politiques fiscales fédérales progressistes ;

Et reconnaissant l’importance soutenue des engagements provinciaux à l’égard des prêts et bourses de subsistance ;

Incitons les chefs des principaux partis politiques fédéraux à :

Répondre positivement à la lettre « des trois présidents » – que les dirigeants d’universités, d’associations de personnel enseignant et d’organisations étudiantes de tout le Canada ont été priés de signer le 5 mars 2015 – demandant l’instauration dans les plus brefs délais de la gratuité scolaire pour les étudiantes et les étudiants qui en ont le besoin le plus pressant, y compris ceux des Premières Nations, et l’élimination progressive de tous les droits de scolarité à l’enseignement postsecondaire dans un délai devant être fixé grâce à des consultations constructives entre les partenaires fédéraux et provinciaux.

Today: Zero is counting on you

Zero Tuition needs your help with “The Leaders of Canada's Main Federal Parties: Support the Appeal for a New Policy Dialogue on Student Access and Affordability and Sustainable Funding for Universities”. Join Zero and 1,045 supporters today.