
1- Barış Vakası kampanyam hiçbir biçimde "imzaların devletin resmi organlarına vb. yetkililere sunulmak üzere toplandığı kampanyalar" gibi değil! Tam tersine, yalnızca sivil toplum bileşenlerine ve özellikle de bireylere yönelik bir iletişim. Çünkü devletin -ve hiçbir hükumetin- çözüm sağlaması mümkün olmayan ve sadece sivil toplumun (bilhassa öncü bireylerin) özgür/özerk tercih ve eylemleriyle çözüm sağlayabileceği nitelikteki "toplumsal adalet, etik ve sosyal ilerleme" ile ilgili konuları mesele ettim, vakam zemininde.
O yüzden, "imzalar da talepler de iletişim de" devlete değil,
"salt bireylere" (farkındalık ve irade değişimlerine) yönelik.
2- Vereceğiniz bu imza bireyseldir: Kurumlarınızı bağlamaz. Bir birey #BarışVakası'nı tanımak ve çözümü için imza vermekten bile korkarsa, "sivil toplum"?!..
3- Bu imzanız, "çözümün maddi kısmı vesaire için ödeme yapmanız yönünde" herhangi bir hukuki sürece yol açmaz. Çözüm, etik açıdan zorunlu olmakla beraber, "hukuki açıdan gönüllü eylemlerle" sağlanabilir bir nitelikte elbette.