Bring Back The Beloved Classic; "Drakens Värld"

0 have signed. Let’s get to 15,000!
At 15,000 signatures, this petition becomes one of the top signed on Change.org!
Natanael Vetter started this petition to Sveriges Television

Drakens värld var en älskad klassiker, och en del av det svenska kulturarvet. Jag tycker att det är skam och skandal att detta verk skall falla ur folkets hjärtan. Jag föreslår därför att SvT för en gångs skull lägger skattepengar på något vettigt, och sätter ett gäng programerare på att koda om drakens värld till HTML, eller till och med gör en uppföljare? :)

Vi minns alla vårat första möte med bolibompadraken. Han formade våran barndom, och våra värderingar, för att inte tala om Älgen. Älgen är ett praktexempel på att även inavlade värmlänningar kan få plats i det offentliga rummet. Kossan som äger mjölkbaren var mitt sexuella uppvaknande, kanske var det även ditt? Vill du verkligen att kommande generationer skall gå miste om denna fantastiska upplevelse. Icke, säger både jag och nicke. Så vad väntar du på, skriv under idag, och forma en bättre framtid!

"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country" -Blockislandets kung

0 have signed. Let’s get to 15,000!