Stop the inhumane slaughter of reptiles for fashion: HERMÈS.

0 a signé. Allez jusqu'à 7 500 !

ENGLISH:

Are we humans or inhuman? Is fashion worth killing and torturing living beings?

A PETA investigator documented that workers crudely hacked into the necks of some alligators and tried to scramble their brains with metal rods—all in the name of “luxury.” Some animals were still conscious, flailing and kicking, even minutes after workers tried to kill them!

In Winnie, Texas, there’s an alligator factory that sends skins to an Hermès-owned tannery, and there, PETA’s investigator found alligators kept in fetid water and dank, dark sheds without sunshine, fresh air, clean water, or even basic medical care. At just 1 year old, alligators are shot with a captive-bolt gun or crudely cut into while they’re still conscious and able to feel pain. Our investigator documented the following actions by workers there:

- Repeatedly shooting alligators in the head with a captive-bolt gun

- Cutting into more than 500 conscious alligators as some struggled to escape

- Stabbing conscious alligators to try to dislocate their vertebrae—even though a manager had admitted that “reptiles will continue to live” after that

The investigator saw alligators continuing to move their legs and tails in the bleed rack and in bloody ice bins several minutes after their attempted slaughter.
After the alligators’ miserable lives and sometimes slow, gruesome deaths, their skins are sent to France and made into “luxury” items such as bags or watchbands.

A single Hermès Kelly bag made from baby alligator skin costs $43,000. But the price these alligators and crocodiles pay is far greater.

IT IS TIME TO EVOLVE AND TO RAISE AWARENESS FOR BENEVOLENT CHANGES!

PLEASE SHARE, LET'S SAVE LIVES AND MAKE A CHANGE! <3

!! We ask Hermès and other brands to prioritize the well being of living beings over fashion !!

___________________________________________________________

FRENCH:

Sommes-nous humains ou inhumain? La mode vaut-elle la peine de tuer et de torturer des êtres vivants?

PETA aux États-Unis a mené une enquête au cœur du commerce des peaux exotiques et a révélé que des reptiles se faisant scier vivants dans l'un des élevages, et entassés dans des fosses surpeuplées dans un autre, les deux élevages fournissant des peaux à la marque « de luxe » Hermès.

À Winnie, au Texas, une usine d’alligators envoie des peaux dans une tannerie appartenant à Hermès, où un enquêteur de PETA a trouvé des alligators dans des eaux fétides et des hangars sombres sans soleil, sans air frais, sans eau ni même avec des soins médicaux de base. À tout juste un an, les alligators se font tirer dessus avec un pistolet d'abattage ou ils sont blessés brutalement alors qu’ils sont toujours conscients et capables de ressentir la douleur. Notre enquêteur a documenté les actions suivantes de la part des travailleurs:

- Tir à répétition dans la tête d'alligators avec un pistolet d'abattage.

- Éventration de plus de 500 alligators conscients alors que certains luttaient pour s'échapper.

- Frapper des alligators conscients pour tenter de disloquer leurs vertèbres - même si un responsable avait admis que "les reptiles continueront à vivre" après cela.

L'enquêteur a vu des alligators continuant de bouger leurs jambes et leur queue dans le râtelier à purge et dans des bacs à glace ensanglantés plusieurs minutes après leurs tentatives d'abattage.
Après les vies misérables des alligators et parfois des morts lentes et horribles, leurs peaux sont envoyées en France et transformées en articles de «luxe» tels que des sacs ou bracelets de montres.

Un seul sac Kelly Hermès en peau de bébé alligator coûte 43 000 $. Mais le prix payé par ces alligators et crocodiles est bien plus élevé.

IL EST TEMPS D'ÉVOLUER ET DE SENSIBILISÉ LE MONDE POUR DES CHANGEMENTS BIENVEILLANTS.

PARTAGEZ, SAUVONS DES VIES ET ÉTABLISSONS DES CHANGEMENTS! <3

!! Nous demandons a Hermès et aux autres marques de donner la priorité au bien-être des êtres vivants avant la mode !!