Petition Closed

Questa petizione verrà chiusa venerdì 15 marzo alle ore 23:59.

Da due anni i bambini e le bambine della Siria stanno subendo sofferenze terribili. Giovani vite lacerate, in lutto, tormentate, smarrite: la situazione dei bambini è l’atrocità taciuta di questo conflitto. Oltre ai pericoli fisici della guerra, un numero elevato di bambini in Siria sono a rischio crescente di malattie, malnutrizione e gravi traumi.

Molti bambini sono stati costretti ad abbandonare le loro case, affrontando enormi difficoltà per trovare cibo sufficiente per sfamarsi e senza poter essere curati se malati o feriti.

Per alcuni l'unico rifugio disponibile è rappresentato da parchi, fienili o addirittura grotte; quelli che sono riusciti a fuggire nei paesi vicini vivono in rifugi di fortuna, edifici fatiscenti o in campi sovraffollati, dove il cibo, le medicine e l’acqua sono sempre più scarsi.

Stiamo assistendo alla distruzione dell'infanzia in Siria. Se non si interviene subito infatti, i danni subiti a livello fisico e mentale comprometteranno irreparabilmente un’intera generazione di bambini. L’impatto potrebbe avere conseguenze in tutta la società siriana per decenni dopo la fine della guerra.

Save the Children è al lavoro, nonostante le circostanze molto pericolose, in diverse aree della Siria per raggiungere i bambini con acqua, medicine e vestiti.

Anche nei campi profughi di Giordania, Libano e Iraq il nostro staff sta aiutando i bambini e le famiglie rifugiate distribuendo beni di prima necessità, realizzando attività di educazione e fornendo assistenza sanitaria e sostegno psicologico alle vittime di questo conflitto.

L'impatto di queste violenze sui bambini e sulle bambine diventa ogni giorno più doloroso. Porre fine alle violenze è il modo più sicuro per fermare la sofferenza.

Questo è il motivo per cui dobbiamo agire ora per chiedere un'azione immediata da parte dei leader mondiali, prima che un’intera generazione di bambini venga distrutta e il futuro della Siria sia compromesso per decenni.

Lanciamo un appello ai cinque membri permanenti del Consiglio di Sicurezza delle Nazioni Unite (Cina, Francia, Regno Unito, Russia, Stati Uniti d’America) e al Segretario Generale delle Nazioni Unite Ban Ki-moon affinché concordino un piano che ponga fine alla violenza e garantisca agli aiuti umanitari di raggiungere i bambini in Siria.

Letter to
Capi di Governo dei membri permanenti del Consiglio di Sicurezza delle Nazioni Unite Segretario generale Xi Jinping, Presidente Obama, Presidente Hollande, Presidente Putin, Primo Minis
Segretario Generale delle Nazioni Unite Ban Ki-moon
SAVE SYRIA’ S CHILDREN
For two years Syria’s children have endured appalling suffering.
The plight of children is the hidden outrage of this conflict. Young lives torn
apart… bereaved, brutalised, tormented, lost. Shockingly, our latest report shows that on top of the physical dangers of war, up to two million
children in Syria face growing risk of disease, malnutrition and severe trauma.

The daily struggle for survival grows ever more desperate as the conflict
rages on. One in three children surveyed report having been punched, kicked or shot at. Many children have been forced from their homes, struggling to find enough to eat, without the right medicine if they become sick or injured.
For some the only refuge they can find is in parks, barns or even caves.

Most of those who’ve escaped into neighbouring countries are living in
makeshift shelters, unsuitable buildings or in overcrowded camps, amid
growing shortages of food, medicine and water.

What we are seeing is the collapse of childhood. If action isn’t taken soon the physical and mental harm will irreparably damage a generation of children.
Such an impact would resonate throughout Syrian society for decades after
the war ends.
The difficulty of reporting from inside Syria means the world has heard very
little about the suffering of the country’s children. But our teams on the ground and across the region are hearing of the appalling misery being inflicted on the country’s children.

Harrowing reports of acts of sexual violence against children are also being
reported. There is evidence that girls and boys as young as 12 have suffered sexual violence.
Many children have escaped the war into neighbouring countries, but relative safety brings with it the daily struggle of life as a refugee.

The huge number of people fleeing Syria is putting severe pressure on
overcrowded refugee camps and the communities sheltering them.

Thousands of children and their families continue to stream into neighbouring countries. This rapid influx of refugees is leading to growing shortages of basic supplies.

Save the Children across Syria in different areas in very dangerous
circumstances to reach children with water, medicine and clothing.

In neighbouring countries our staff are trying to meet children’s growing basic needs with food, water and clothing and helping them recover from what they’ve experienced by providing emotional support.

But our funds are limited and we urgently need more support to continue our vital work: please donate today.

With your help we can make sure many more Syrian children are fed, healthy and safe, as well as support them to deal with the horrific experiences they have been through.

The impact on children of this conflict only becomes more painful and costly
with each day of fighting. An end to this war is the surest way to stop the
suffering.
That’s why we have to act now to demand action from our leaders before
an entire generation of children are lost and the future of Syria blighted for
decades.

The five permanent members of the United Nations Security Council –
America, Britain, China, France and Russia – must unite around a plan to end the violence and ensure humanitarian aid reaches children in Syria.

“We, the citizens of the world, call on all members of the UN Security Council to unite behind a plan that will bring about an end to the violence and ensure humanitarian aid reaches children in Syria.”