Justice for Claudia Gomez, U.S. Border Patrol stop killing migrants!

0 have signed. Let’s get to 2,500!

The Guatemalan migrant Claudia Patricia Gómez Gonzáles was murdered on May 23 by the United States Border Patrol in Laredo, Texas. This is one more act of repression of the U.S. Border Patrol, within the framework of the new immigration policy directly emanating from President Donald Trump.

The Network for Peace and Development of Guatemala strongly condemns this act and holds the United States Government responsible for the loss of human lives of migrants, either by perishing in their attempt to cross the border or when they are directly killed by the border patrol or "Vigilantes" who enjoy total impunity.

We also reject the inhuman practice of separating children from their parents, which began a few weeks ago, as a repressive instrument to discourage Central American migrants from reaching the United States.

We also hold the Guatemalan Government responsible for its lack of attention to the problems faced by Guatemalan migrants, since there is no strategy to guarantee respect for the human rights of the Guatemalan people in the United States, as well as for creating and deepen the reasons why Guatemalans are forced to migrate. The Government of Guatemala, under Jimmy Morales, fails to understand that migration is the fault of the lack of development and that it is a human right that must be protected (Desperation drives American dream in Guatemalan town of lost opportunity).

We communicate to all people of good will that we are creating an online petition
that will be sent to the United States Congress, to the Attorney General of that country and to the Government and Congress of Guatemala, as well as to the United Nations, to insist on the need to achieve the protection of the human rights of migrants, in general, and those of Guatemala, in particular.

________________________________________________________________

La migrante guatemalteca Claudia Patricia Gómez Gonzáles fue asesinada este 23 de mayo por la patrulla fronteriza de Estados Unidos en Laredo Texas. Este es un acto más de represión de dicha patrulla fronteriza, en el marco de la nueva política migratoria directamente emanada del presidente Donald Trump.

La Red Por la Paz y Desarrollo de Guatemala condena enérgicamente este hecho y responsabiliza al Gobierno de Estados Unidos por la pérdida de vidas humanas de migrantes, ya sea al perecer en su intento de cruzar la frontera o cuando son directamente asesinados por la patrulla fronteriza o ”vigilantes” que gozan de total impunidad

Rechazamos también la práctica inhumana de separar a niños y niñas de sus padres, iniciada hace pocas semanas, como un instrumento represivo para desalentar a las y los migrantes centroamericanos de llegar a Estados Unidos.

También responsabilizamos al Gobierno de Guatemala por su falta de atención a los problemas que confrontan las y los migrantes guatemaltecos, ya que no existe una estrategia para garantizar que se respeten los derechos humanos de las personas guatemaltecas en Estados Unidos, así como por crear y profundizar las razones por las cuales las y los guatemaltecos se ven forzados a migrar. El Gobierno de Guatemala, bajo Jimmy Morales, no logra entender que la migración es culpa de la falta de desarrollo y que es un derecho humano que debe ser protegido (desesperacion empuja el sueño americano en guatemala).

Comunicamos a todas las personas de buena voluntad que estamos creando una petición online que será enviada al Congreso de Estados Unidos, al Fiscal General de dicho país y al Gobierno y Congreso de Guatemala, así como a las Naciones Unidas, para insistir en la necesidad de lograr la protección de los derechos humanos de las y los migrantes, en general, y de los de Guatemala, en particular.

Favor de sumar su apoyo y firmár la petición en este enlace:

Today: Benito is counting on you

Benito Juarez needs your help with “President of the United States: Justice for Claudia Gomez, U.S. Border Patrol stop killing migrants!”. Join Benito and 1,587 supporters today.