HUMANITARIAN PETITION عريضة انسانية

0 have signed. Let’s get to 1,000!


His Excellency Deputy Jean-Luc  Schaffhauser, Greetings:

سعادة النائب جان لوك شافهاوزر تحية طيبة

We; the undersigned from various nationalities and regions look forward to your Excellency in the spirit of hope for achieving the release of the Polish citizen, Ziad Cattan, who is detained in Jordan and will be facing death upon handing him over to the Iraqi Authorities.

نحن الموقعين أدناه من مختلف الجنسيات والمناطق نتطلع إلى سعادتكم بروح الأمل في إطلاق سراح المواطن البولندي زياد قطان المحتجز في الأردن والذي سيواجه الموت بعد تسليمه للسلطات العراقية

Sir; from a humanitarian prospective, we hope and pray that your Excellency will do all that is possible to save the life of Ziad Cattan by preventing his extradition to the Iraqi Authorities from Jordan. It is not a secret regarding the current situation in Iraq and the human rights violations that occur and been occurring there, not to exclude, that Mr. Cattan will be handed over to the Iraqi Authorities to face torture and death due to religious and political differences.

سيدي المحترم؛ من وجهة نظر إنسانية، نأمل ونصلي أن تبذل سعادتكم كل ما هو ممكن لإنقاذ حياة زياد قطان من خلال منع تسليمه للسلطات العراقية من الأردن . وليس سرا فيما يتعلق بالحالة الراهنة في العراق وانتهاكات حقوق الإنسان التي حدثت ولازالت  تحدث ,و أن السيد قطان سيسلم للسلطات العراقية لمواجهة التعذيب والموت بسبب الاختلافات الدينية والسياسية
 

Sir; we pray for your immediate and urgent intervention, and the intervention of the human rights committee of the parliament, and hope that you can communicate with the Jordanian Authorities and officials and/or visit Jordan to discuss Mr. Cattan’s matter in our attempt to serve justice by saving him from death and to bring him back to his family and children. We do not ask that you intervene in legal proceedings, but ask for your intervention based on humanitarian grounds and in accordance to International laws and Human Rights Conventions, due to the violations that are occurring in this matter in which all parties are aware that Mr. Cattan’s life and well-being are in imminent danger. It is of importance to advise you that, the Interpol froze the international arrest warrant on the grounds that Iraq had not conducted a fair trial and that Mr. Cattan's life will be in danger.

سيدي المحترم؛ نرجو منكم التدخل الفوري والعاجل، ونأمل أن تتمكنوا من التواصل مع السلطات الأردنية والمسؤولين و / أو زيارة الأردن لمناقشة مسألة السيد قطان في محاولتنا لخدمة العدالة بإنقاذه من الموت وإعادته إلى اسرته واطفاله . نحن لا نطلب من سعادتك التدخل في الإجراءات القانونية، ولكن نطلب تدخلك على أساس إنساني ¸ وتدخل لجنة حقوق الإنسان في البرلمان ، ووفقا للقوانين الدولية واتفاقيات حقوق الإنسان  بسبب الانتهاكات التي تحدث في هذه المسألة التي تدرك جميع الأطراف أن حياة السيد قطان في خطر وشيك. ومن المهم إبلاغكم بأن الإنتربول جمد أمر الاعتقال الدولي على أساس أن العراق لم يجر محاكمة عادلة وأن حياة السيد قطان ستكون في خطر.

 Not to exclude, that, some of Mr. Cattan’s Co-Defendants in the same matter, were either granted bond, released and/or their extradition to Iraq was denied, based on the danger they will face if turned over to the Iraqi Authorities, by the same legal system that is now attempting to turn Mr. Cattan over regardless of the same danger he is facing as well.

ولا يستثنى من ذلك أن بعض المدعى عليهم في نفس مسألة السيد قطان، إما تم تكفيلهم مباشرة أو أفرج عنهم و / أوحصلوا على قرار عدم تسليمهم إلى العراق استنادا إلى الخطر الذي سيواجهونه إذا تم تسليمهم إلى السلطات العراقية  من خلال نفس النظام القانوني الذي يحاول الآن تسليم السيد قطان بالرغم انه سيواجه نفس هذه المخاطر .

We sincerely thank you and appreciate your attention, time and effort in helping us to achieve this humanitarian justice, in accordance to International Laws and Human Rights Conventions, by saving Mr. Cattan’s life and his safe return to his family and children.

ونحن نشكركم بخالص الشكر ونقدر لكم اهتمامكم ووقتكم وجهدكم في مساعدتنا على تحقيق هذه العدالة الإنسانية، وفقا للقوانين الدولية واتفاقيات حقوق الإنسان من خلال إنقاذ حياة السيد قطان وعودة آمنة إلى أسرته وأطفاله.



Today: Mordechai is counting on you

Mordechai Tzivin needs your help with “Mr. Jean-Luc Schaffhauser: HUMANITARIAN PETITION عريضة انسانية الى سعادة النائب جان لوك شافهاوزر”. Join Mordechai and 678 supporters today.