CPS, Don't Lock Out or Leave Behind Remote Learners!

0 have signed. Let’s get to 2,500!
At 2,500 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!

Logan Square Neighborhood Association started this petition to Mayor Lori Lightfoot and CPS CEO Janice Jackson

[Español abajo]

We learned last Friday night that 81% of CPS families so far have chosen to continue with remote learning.

As parents, grandparents, guardians, and caregivers of CPS students across the city, we oppose a reopening plan that punishes our supermajority of CPS students in remote learning. We demand to know how CPS will invest in remote learning, especially since that is the clear choice of most Black and Latinx families. Instead, the current CPS plan disrupts remote learning, disinvesting in hundreds of thousands of remote students.

We reject CPS actions locking students out from their teachers. For three weeks, thousands of CPS students lost teachers due to lockouts. Now, CPS is threatening to lock out 280,000 students next week. When CPS cancels remote class or puts in a sub when remote students are ready and willing to learn, who does that serve? How is that equity?

We are deeply concerned about a plan centered on “simultaneous instruction” as the main mode of instruction in our schools, where teachers are asked to teach the remote kids and the in-person kids at the same time. That is nonsense. Students deserve the full attention of their teachers. Students deserve to be able to hear their teacher, not have the sound muffled by background noise, masks, and face shields.

Most of us signing this letter are keeping our kids remote. Remote learning is hard work. Please respect us and don't make it worse for us. We want CPS to further invest in remote learning, but instead this plan actively takes away from our children’s education.

Some of us signing this letter may have selected “in person” on the intent form. But we did not intend to see our choices take away from another student’s education. None of us want to see this plan result in teachers and staff losing their jobs.

Please come up with a new plan that does not punish the 81% of our CPS kids in remote learning. Please come up with a new plan, together with the parents, teachers, students, and administrators that will be carrying out the plan.

------

Aprendimos el viernes pasado por la noche que el 81% de las familias de CPS hasta ahora han optado por continuar con el aprendizaje remoto.

Como padres, abuelos, tutores y cuidadores de estudiantes de CPS en toda la ciudad, nos oponemos a un plan de reapertura que castiga a nuestra supermayoría de estudiantes de CPS en aprendizaje remoto. Exigimos saber cómo CPS invertirá en el aprendizaje remoto, especialmente porque esa es la opción clara de la mayoría de las familias AfroAmericanas y Latinxs en este momento. En contraste, el plan CPS actual interrumpe el aprendizaje remoto, dejando atrás a cientos de miles de estudiantes remotos.

Rechazamos las acciones de CPS que bloquean a los estudiantes de sus maestros. Ya por 3 semanas, miles de estudiantes de CPS perdieron maestros debido a la decisión de CPS de bloquear sus maestros de Google Classroom. Ahora, CPS amenaza con bloquear a los 280,000 estudiantes. Cuando CPS cancela clases remotas o pone un sustituto en lugar de la maestra cuando los estudiantes remotos están listos y dispuestos a aprender, ¿a quién sirve? ¿Cómo es esa equidad?

Nosotros estamos profundamente preocupados por un plan centrado en la “instrucción simultánea” como el modo principal de instrucción en nuestras escuelas, donde se pide a los maestros que enseñen a los niños remotos y a los niños en persona al mismo tiempo. Eso es una burla. Los estudiantes merecen toda la atención de sus maestros. Los estudiantes merecen poder escuchar a su maestro, no tener el sonido amortiguado por el ruido de fondo, máscaras y protectores faciales.

La mayoría de nosotros que firmamos esta carta mantenemos a nuestros hijos en el aprendizaje remoto. El aprendizaje remoto es un trabajo duro. Por favor respetanos no empeore el aprendizaje remoto para nosotros. Queremos que CPS invierte más en el aprendizaje remoto, pero en cambio el plan de CPS desaloja la educación de nuestros hijos.

Algunos de nosotros que firmamos esta carta pueden haber seleccionado "en persona" en el formulario de intención. Pero no deseamos que nuestras elecciones interrumpan la educación de otro estudiante. Ninguno de nosotros quiere que este plan lleve a que los maestros y el personal pierdan sus trabajos.

Por favor, escribe un nuevo plan que no castigue a los 81% de los niños de CPS en el aprendizaje remoto. Por favor, construye un nuevo plan junto con los padres, maestros, estudiantes y administradores que llevarán a cabo el plan.

This petition is supported by:

Action Now

Brighton Park Neighborhood Council

Grassroots Collaborative

IL Families for Public Schools

Logan Square Neighborhood Association

Northside Action for Justice

Parents for Teachers

Raise Your Hand

Southwest Organizing Project

If your organization would like to be listed as an endorser, please let us know in the comments.

0 have signed. Let’s get to 2,500!