Victoria

Llibertat d'elecció menjador Escola Mar Nova

¡La petición ha conseguido su objetivo gracias a 610 firmas!

L'escola Mar Nova és una escola petita situada al barri de Can Pou de Mar a Premià de Mar. Aquesta té un projecte educatiu únic dins del teixit educatiu del poble.

A l'escola es treballa per projectes, sense llibres, adaptant l'aprenentatge dels nens als seus ritmes i no a la inversa. Els pares i mares poden participar en els racons setmanals, a l’hort i altres ‘particularitats’ pròpies del projecte que el fan interessant.

L'AMPA de l'escola Mar Nova es va proposar com a objectiu millorar la qualitat del menjar que s'hi serveix i introduir canvis en el tractament pedagògic del temps de menjador, abans i després de l'àpat de dinar.

La motivació principal de l'AMPA per tirar endavant aquests canvis és la importància que donem a l'educació, també en el temps de menjador, i la qualitat dels aliments que els nostres fills consumeixen en una etapa evolutiva tant transcendent per a la salut com les etapes de l'educació infantil i de primària.

En aquesta línia es va fer una recerca d'empreses que oferissin un menú amb el màxim d'aliments ecològics, de proximitat i que fessin un tractament d'aquests aliments al dia i vàrem trobar una empresa de Mataró que compleix tots aquests requisits a un preu inferior a l'actual que presta l'empresa SERHS.

Amb aquesta informació ens vam plantejar fer el canvi a aquest servei doncs aquest curs 2013-14 ha finalitzat l'actual conveni de cinc anys que en el seu moment va signar la Direcció de la nostra escola amb el Consell Comarcal del Maresme per cedir la gestió del nostre servei de menjador.

El que inicialment semblava un pur tràmit s'ha convertit en una constant actitud tancada del Consell Comarcal i de la Delegació Territorial del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya a retornar a l'Escola la gestió del seu servei de menjador escolar o, com a mínim, permetre'ns escollir el servei de menjador que volem. Actualment som l'única escola de Premià de Mar amb aquest lligam administratiu. La resta d'escoles de la ciutat poden gestionar com vulguin el servei de menjador.

Per aquest motius i principalment perquè reclamem el dret a decidir sobre el menjador escolar dels nostres fills/es, cerquem el recolzament individual o d'altres col·lectius a la nostra causa. Si creieu que les comunitats educatives (alumnes, docents, famílies,...) de les escoles han de tenir llibertat per decidir, sempre complint la normativa vigent, us demanem que ens doneu suport a través d'una signatura.

Hoy: AMPA Escola Mar Nova cuenta con tu ayuda

AMPA Escola Mar Nova necesita tu ayuda con esta petición «Llibertat d'elecció menjador Escola Mar Nova». Únete a AMPA Escola Mar Nova y 609 personas que ya han firmado.