Confirmed victory

This petition made change with 8,658 supporters!

Le site de compostage de moyenne échelle géré par l'arrondissement du Sud-Ouest au 6000 Notre-Dame Ouest valorise près de 6500 tonnes des résidus organiques chaque année, évitant ainsi que quelques 800,000 m3 de méthane soient relâchés dans l'atmosphère. Actuellement, ce site traite les résidus organiques provenant de près de 1000 domiciles et de plus de 120 commerces et institutions à Montréal. Les résidus y sont transformées en compost mature de qualité agricole – ce qui signifie qu’à la fin du processus, le compost peut être utilisé pour la culture d’aliments. Le site est présentement mandaté d'arrêter d'accepter les matières compostables à compter du 1er septembre pour que cessent les opérations de compostage et que l'espace soit utilisé comme stationnement pour des équipements de la ville.

Pour avoir toutes les informations à propos de ce site, et pour voir le site en pleine action, consultez cette page web : www.compostmontreal.com/site

ENGLISH

The medium-scale compost site run by the South-West borough at 6000 Notre-Dame West treats an estimated 6500 tonnes of organic waste every year, thereby preventing some 800,000 m3 of methane gas from being released into the atmosphere. It currently accepts organic waste from many sources, including nearly 1000 households and over 120 local businesses and institutions, and turns it into agricultural-grade compost that can be used to grow new food. The site is scheduled to stop accepting organic waste as of September 1st, in order that the space used to transform this waste into a rich agricultural resource be turned into a parking lot for city equipment.

For more information about the site, and to see a video of the compost site in action, please see www.compostmontreal.com/site

Today: Compost Montreal is counting on you

Compost Montreal needs your help with “La ville de Montréal: Gardons ouvert le site de compostage du Sud-Ouest | Keep the South-West Compost Site Open”. Join Compost Montreal and 8,657 supporters today.