Keep buses running until Stage 2 of O-train // Ottawa

0 have signed. Let’s get to 5,000!

*French follows*

On September 14, 2019, OC Transpo officially launched what has been a long-awaited project: Line 1 of the O-train. Line 1 runs from Blair to Tunney's pasture, making multiple stops in between these two stations. Unfortunately, what we thought would be a wonderful betterment for our city turned out to be more of an inconvenience... at least for now.

As of October 6, 2019, the commuters from the East and West ends will have to take a bus from their beloved park and rides/bus stations to the nearest O-train station. Once arrived, the travelers will not be given a choice. They will be obligated to get off the bus they have already waited for and now wait in the crowd to take the Light-Railed Train (LRT). Even though, in the long-run, this project will probably make rush hours less difficult and time-consuming, it is unfair to punish us, East, West, and South end residents while we wait for Stage 2 of the LRT. (O-train from Trim Park and Ride to Moodie, and from Bayview to Limebank). Please keep the buses running from the bus stations near our homes all the way to our work environments, which are not necessarily Downtown.

Le 14 septembre 2019, OC Transpo a officiellement lancé un projet très attendu: la ligne 1 de l'O-train. La ligne 1 relie Blair au pré Tunney, faisant plusieurs arrêts entre ces deux stations. Malheureusement, ce que nous pensions être une grande amélioration pour notre ville s’est avéré être un plus grand inconvénient  à ce que nous nous attendions ... du moins pour le moment.

À compter du 6 octobre 2019, les gens qui doivent se rendre aux travail ou à l'école à partir des extrémités est et ouest devront prendre un autobus pour se rendre à la gare O-train la plus proche de leur parc-o-bus et de leurs arrêt d'autobus. Une fois arrivés, les voyageurs n'auront pas le choix. Ils seront obligés de descendre de l'autobus qu'ils ont déjà attendu jusqu'à parfois 30 min et attendre maintenant dans la foule pour prendre le train léger sur rail (TLR). Même si, à long terme, ce projet rendra probablement les heures de pointe moins difficiles et longues, il est injuste de nous punir, nous, habitants de l'Est, de l'Ouest et du Sud, en attendant l'étape 2 du TLR. (O-train du Parc-o-bus Trim jusqu'à Moodie, et de Bayview jusqu'à Limebank) Veillez à ce que les autobus partent toujours des arrêts d'autobus près de chez nous jusqu’à nos milieux de travail, qui ne se trouvent pas nécessairement au centre-ville.