Cancel IB November exams

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 7.500!

• Not all students have a space in their house to work without distractions
  • Uninterrupted, video-quality internet can't be guaranteed for all students and could introduce additional stress in an already disrupted season; thus, an at-home IB exam should not be offered
  • Current students' situation hasn't been the same as in previous years
  • The exam grades students could get will not be a reflection of what we know given the current circumstances
  • We could get COVID-19 if we were to go to school
  • Some students suffer from an underlying health condition, which induces a considerable degree of worry and fear, and the exam stress would add to that.
  • Lockdown and isolation elevates stress and/or anxiety levels by themselves, so having exams would add to that.
  • With schools shut, us students no longer have that sense of structure and stimulation that is provided by that environment, and now we have less opportunity to be with our friends and get that social support that is essential for good mental well-being.
  • Whether it be connection, in-class learning — there’s any number of things that students are feeling a loss about.
  • The sense of what it means to be a college student when one is physically separated from campus; the feeling of what it means to be part of a community when all of the other members are pixels on a screen — all of these concerns are enough to trigger an immense sense of loss for students during this time.
  • Students are not only learning to cope with the new concerns introduced by the pandemic, but they are simultaneously working to manage the magnified intensity of pre-existing stressors in their life.

With the coronavirus now affecting over 6 million (and counting) worldwide, we find it necessary that the IBO take into consideration cancelling the November examinations, and finding an alternative way to give out the IB Diploma.

------------------------------------------------------------------------------------------

• No todos tenemos un lugar sin distracciones en nuestras casas
  • Es imposible garantizar una conexión de internet ininterrumpida y de calidad de video. Además, esto podría generar estrés adicional a una situación ya alterada; por ende, no se deberían ofrecer los exámenes en casa.
  • Nuestra situación actual no ha sido la misma que años anteriores.
  • Las notas que obtendríamos no reflejarían lo que sabemos considerando la situación actual.
  • Hay un riesgo de infección de COVID-19 si fuéramos al colegio.
  • Algunos de nosotros, son pacientes de alto riesgo con problemas delicados de salud. Esto provoca muchísima preocupación y miedo, y el estrés de los examénes solo empeorarían esas sensaciones.
  • La cuarentena lleva a altos niveles de ansiedad y estrés en sí; por ende, los exámenes solo empeorarían eso.
  • Con los colegios cerrados, nosotros ya no tenemos esa estructura y ese estímulo que provoca ese ambiente escolar. Encima, ya no tenemos oportunidades para estar con nuestros amigos y conocidos, que es esencial para una salud mental sana.
  • Ya sea la conexión social o el aprendizaje en línea - hay muchísimos factores que causan una sensación de pérdida en los estudiantes.
  • La sensación de lo que implica ser un estudiante separado del colegio en sí; lo que implica ser parte de una comunidad donde todos sus miembros son pixeles en una pantalla - estas son preocupaciones que causan una gran sensación de pérdida en los estudiantes.
  • No solo estamos aprendiendo a vivir con las nuevas medidas que conlleva la pandemia, pero, a la vez, estamos trabajando para manejar la grave intensidad que ya sufrimos de por sí.

El coronavirus ya ha afectado a mas de 6 milliones de personas a nivel mundial. Por eso, y las razones previamente mencionadas, creemos necesario que el PD del BI (IBO) considere la opción de cancelar los exámenes de noviembre, y busque una alternativa para dar los diplomas.