Stagger Applications by Postal Code and Time Zone for Emergency Response Benefit (CERB)

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
db roy started this petition to Government of Canada (Minister of Employment, Workforce Development and Disability Inclusion) and

(version française à suivre)

Let's help to make the application process as effective as possible to ensure those who need help get help, ASAP.

Millions applying for Benefits at the same time. Government IT Networks that were never designed for such heavy demand. A recipe for frustration and stress for people already stressed due to a loss of income.

Let's try and do better. In early April possibly millions of Canadians will apply for the Canada Emergency Response Benefit (CERB) in addition to Employment Insurance (EI). Presently the government is suggesting staggering applications by month of birth. This may not be enough to spread out network demand.

We call on the Government of Canada to do the following:

1) Stagger online application access across time zones according to Postal Codes

• Rolling windows of 2-4 hours starting with Atlantic Canada
  • large urban areas being further divided by the 2nd digit of postal code (alternating odd/even over consecutive days)
  • leave late night and early morning open to all applicants

2) Publish and share a checklist of all documents applicants will need to complete the application BEFORE they start the online application to speed up completion.

2) Have a dedicated multi-lingual team available to help anyone facing barriers to access by way of Services Canada offices, by phone and/or their local Member of Parliament and to promptly correct any errors, omissions or lack of clarity in the online application

3) Task all members of parliament with identifying and documenting specific barriers in each community and communicating them directly to Services Canada to be tracked and addressed promptly

4) Communicate honestly and promptly about wait times and ensure results are tracked to identify service bottlenecks and address them promptly

Thank you for your support

Please consider sending these suggestions directly to your Member of Parliament using the following link:

1/04/2020 —

Aidons à rendre le processus de demande aussi efficace que possible pour garantir que ceux qui ont besoin d'aide obtiennent de l'aide dès que possible.

Des millions de personnes demandent des prestations en même temps. Des réseaux informatiques gouvernementaux qui n'ont jamais été conçus pour une demande aussi forte. Une recette de frustration et de stress pour les personnes déjà stressées en raison d'une perte de revenu.

Essayons de faire mieux. Au début d'avril, des millions de Canadiens demanderont peut-être la prestation canadienne d'urgence (PCU) en plus de l'assurance-emploi (AE).
Actuellement, le gouvernement propose des demandes échelonnées par mois de naissance. Cela peut ne pas être suffisant pour répartir la demande de réseau.

Nous demandons au gouvernement du Canada de faire ce qui suit:

1) Échelonner l'accès aux applications en ligne à travers les fuseaux horaires selon les codes postaux

Fenêtres roulantes de 2 à 4 heures à partir du Canada atlantique,
    grandes zones urbaines divisées par le deuxième chiffre du code postal (alternant impairs / pairs sur plusieurs jours consécutifs)
    laisser tard le soir et tôt le matin ouvert à tous les candidats

2)
Publier et distribuer une  liste détaillée de de tous les documents dont les candidats auront besoin pour remplir la  formulaire de demande AVANT de commencer le processus afin d'accélérer l'achèvement.

2) Avoir une équipe multilingue dédiée disponible pour aider toute personne faisant face à des obstacles à l'accès par le biais des bureaux de Services Canada, par téléphone et / ou leur député local et pour corriger rapidement toute erreur, omission ou manque de clarté dans la demande en ligne

4) Communiquez honnêtement et rapidement sur les temps d'attente et assurez-vous que les résultats sont suivis pour identifier les goulots d'étranglement des services et les résoudre rapidement

Merci pour votre soutien

Veuillez envisager d'envoyer ces suggestions directement à votre député en utilisant le lien suivant:

0 have signed. Let’s get to 100!