Petición cerrada

VOLEM HEMODINÀMICA OBERTA 24 HORES A LLEIDA. TAMBÈ A TARRAGONA I A GIRONA

Esta petición ha conseguido 151 firmas

No a la retallada de VIDES. Hemodinàmica !!  Volem un sevei de 24 hores !!!

La hemodinàmica és aquella part de la biofísica que s'encarrega de l'estudi de la dinàmica de la sang a l'interior de les estructures sanguínies.

Dit això, per entendre que és el que pretén l'administració Catalana, parlarem del  El Codi infart (Codi IAM) és un protocol d'actuació urgent que comprèn l'activació d'un seguit de dispositius assistencials que permeten l'atenció urgent en la fase aguda de la malaltia quan un pacient és sospitós de tenir un infart i és candidat a reperfusió immediata (desobstrucció dels vasos que estan ocasionant l'infart).

A partir d'aquest programa s'atén qualsevol pacient que alerti el Sistema d'Emergències Mèdiques de Catalunya (SEM 112) a causa d'un dolor precordial i sigui diagnosticat d'infart agut de miocardi amb elevació del segment ST (un dels tipus d'infart més letals, que suposa aproximadament el 40% del total d'infarts).

L'infart de miocardi és la principal causa de mort d'homes i dones a tot el món.

L'hospital Universitari Arnau de Vilanova és el centre de referència a Ponent amb un sevei de 12 hores, l'administració Catalana va decidir que només a Barcelona hi hauria un servei de 24 hores.
Contra aquestes mesures antisocials, demanem el teu suport per aturar l'espoli dels serveis essencials sanitaris. Un infart de miocardi és una urgència mèdica per definició i s'ha de buscar atenció mèdica immediata. Les demores són un error greu que cobra milers de vides cada any. El pronòstic vital d'un pacient amb infart depèn de l'extensió del mateix (és a dir, la quantitat de múscul cardíac perdut com a conseqüència de la manca d'irrigació sanguínia) i la rapidesa de l'atenció rebuda.

Dóna el teu suport a la iniciativa signant el manifest en favor de la vida. Per un servei de HEMODINÁNICA DE 24 HORES.

NO AL RETALL DE VIDES. L'HEMODINÀMICA 24 Hores A L'HOSPITAL UNIVERSITARI  ARNAU DE VILANOVA!!

Hoy: Manuel cuenta con tu ayuda

Manuel Consola necesita tu ayuda con esta petición «Generalitat de Catalunya: VOLEM HEMODINÀMICA OBERTA 24 HORES A LLEIDA. TAMBÈ A TARRAGONA I A GIRONA». Únete a Manuel y 150 personas que ya han firmado.