Demand Social Media Sites Change Their Rules on Animal Cruelty

0 have signed. Let’s get to 300,000!

(La traducción al español está disponible)

We are requesting Instagram, Snapchat, Facebook, and other social media platforms take stronger action against animal cruelty. Too many posts depicting animal violence have been uploaded with no retribution. When a report is made, these platforms, time and time again, have said the post is within its regulations. It is inexplicable why images of abused and murdered animals are deemed appropriate when selfies of people with exotic animals are not. We ask that Instagram, Snapchat, & Facebook:

1) Prevent the uploading of images glorifying the abuse, torture, and murder of animals as well as images promoting the hunting of animals for recreation by users who are not utilizing such images for activism or educational purposes. (Posts that are for the appropriate causes must not be banned: images depicting farm conditions, cross cultural events/incidents, and reposted images meant to spread awareness and catch offenders.)

2) Add an “Animal Abuse” option under “Report.”

3) A team of REAL people able to discern the in/appropriateness of reported images, who will follow the aforementioned guidelines faithfully, so as the removal of activist content/profiles will not transpire.

4) The reporting of suspected animal abuse to animal welfare organizations.

5) Assist animal welfare organizations in the investigation of animal cruelty.

Given the passing of the PACT Act, closer attention should be paid to social media sites’ inactiveness toward animal abuse content. If abusers are held accountable, so should the leaders of any social media site who do not proactively protect animals.

We are standing up for those who do not have a voice, and we are asking you to do the same.

________________________________________________________________

Exigimos que Instagram, Snapchat, Facebook, y otras plataformas de los medios sociales tomen acción más fuerte contra la crueldad de los animales.  Demasiadas publicaciones demostrando violencia de animales han sido descargadas sin retribución. Cuando un denuncio está hecho, estas plataformas, una y otra vez, han dicho que la publicación cae bajo de sus regulaciones. No hay razón porque imágenes de animales abusados y matados estén consideradas apropiadas cuando selfies de personas con animales exóticos no lo están. Pedimos que Instagram, Snapchat, Facebook, y otras plataformas:

1) Prohíban la carga de imágenes que glorifican el abuso, la tortura y la matanza de animales incluso imágenes que promueven la caza recreacional de animales por usuarios quienes no utilizan estas imágenes para propósitos activistas o educativos. (Las publicaciones que representan causas adecuadas no deben de estar prohibidas: imágenes demostrando condiciones de la agricultura, eventos/incidentes transculturales y imágenes republicadas con la intención de concientizar y detener criminales.)

2) Añadan una opción de “Abuso de Animales” bajo “Denunciar.”

3) Un equipo de personas reales (NO ROBOS) que distinguen lo apropiado de las imágenes denunciadas, quienes seguirán las reglas susodichas fielmente, para que la remoción de contenido/usuarios activistas no ocurra.

4) El reportaje de abuso de animales sospechado a organizaciones de bienestar de los animales.

5) Ayuden organizaciones de bienestar de los animales en la investigación de la crueldad de los animales.

Dado la aprobación del Acto PACT, más atención detallada debe de estar prestada a la inactividad de los medios sociales en relación a contenido de abuso de los animales. Si abusadores están hecho responsables, pues los líderes de cualquier sitio de medios sociales que no protegen activamente a los animales también deben de estar castigados.

Nosotros estamos luchando por quienes no tienen voz, y pedimos que hagas lo mismo.

Special thanks to Simonne, Ashley, Katie Robertson*, & Kahtia