Victoria

Suprimeixin l’empaitada d’ànecs de la Festa Major de Roses (Girona)

¡La petición ha conseguido su objetivo gracias a 79.362 firmas!

En Castellano / In English

L'escena de dalt es va produir diumenge passat, quan una dona va colpejar amb un ànec la càmera d'un activista defensor dels animals que l'estava gravant.

Reclamem a l'Ajuntament de Roses que suprimeixi de la Festa Major de Roses (Girona) l’empaitada d'ànecs >>

En ella, mig centenar d'ànecs són innecessàriament tirats al mar per ser perseguits i capturats per la gentada nedant, generant un enorme patiment, por i angoixa, i cap mesura que es pogués adoptar evitaria aquest inimaginable estrès als ànecs.

A més, l’empaitada d'ànecs pot vulnerar la Llei de Protecció dels Animals, per considerar que fereix la nostra sensibilitat i ocasiona danys psíquics als ànecs amb l'ansietat i la por que els provoca, i perquè la finalitat de l'activitat és que l'ànec sigui el premi o recompensa per a qui el capturi. Encara que des de l'organizació assegurin que els ànecs han de ser retornat, la realitat és que hi ha gent que se'ls emporta.

D'altra banda, una recomanació del Consell d'Europa estableix que els ànecs no han de ser utilitzats en espectacles, atès que el soroll, la proximitat a l'ésser humà, el fet que el seu medi natural és l'aigua dolça, i no el mar, etcètera, atempten contra el seu benestar i fins i tot els pot produir estats de pànic, tenint en compte que els ànecs domèstics han conservat un gran nombre de respostes davant dels depredadors, com la immobilitat, els crits d'alarma, les temptatives de vol o de fugida ràpida del perill i el fet de debatre violentament si se'ls atrapa.

Resulta evident que, a l'empaitada d'ànecs de Roses (Girona), els animals pateixen. Per això, sol·licitem a l'Ajuntament de Roses que no autoritzin aquests espectacles en les successives festes majors de la localitat >>

Hoy: Fiorella cuenta con tu ayuda

Fiorella Manfro necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Roses: Suprimeixin l’empaitada d’ànecs de la Festa Major de Roses (Girona)». Únete a Fiorella y 79.361 personas que ya han firmado.