Fair Pensions for B-Rate Demolition Workers of Local 79

29

Let’s get to 50 signatures!
Petitions with 1,000+ supporters are 5x more likely to win!
Recent signers:
Manuel and 17 others have signed recently.

The Issue

We, the undersigned members and supporters of Laborers’ Local 79, are calling on our union leadership to fight for a long-overdue increase in the pension credit rate for B-rate demolition workers.

As it currently stands, B-rate demolition workers earn $4 per pension credit, with a maximum of 10 credits per year. That means after 25 years of hard work, a B-rate demo worker receives just $1,000/month in retirement. In contrast, A-rate workers earn $15 per credit, equaling $3,750/month for the same years of service.

This discrepancy is unfair and does not reflect the years of labor, risk, and dedication B-rate demo workers give to the trade.

We are not asking for charity — we are asking for dignity. Every worker who puts in the time and effort should be able to retire with security and respect. The current system sends a message that B-rate workers are second-class members, and that needs to change.

We respectfully urge Local 79 leadership to take up this issue and prioritize negotiating a fair pension structure for B-rate workers.

Stand with us. Sign this petition and share it to support fairness, equity, and retirement with dignity.

***************************************************************************

 
Nosotros, los abajo firmantes —miembros y simpatizantes de Laborers’ Local 79— hacemos un llamado a nuestra dirigencia sindical para que luche por un aumento justo y muy necesario en la tasa de créditos de pensión para los trabajadores de demolición con clasificación B.

Actualmente, los trabajadores de demolición con tarifa B ganan $4 por crédito de pensión, con un máximo de 10 créditos por año. Esto significa que, después de 25 años de trabajo duro, un trabajador con tarifa B recibe solo $1,000 al mes al jubilarse. En comparación, los trabajadores con tarifa A ganan $15 por crédito, lo que equivale a $3,750 al mes por los mismos años de servicio.

Esta diferencia es injusta y no refleja los años de labor, riesgo y dedicación que los trabajadores con tarifa B entregan al oficio.

No estamos pidiendo caridad —estamos pidiendo dignidad. Todo trabajador que pone su esfuerzo y tiempo debe poder retirarse con seguridad y respeto. El sistema actual transmite el mensaje de que los trabajadores con tarifa B son miembros de segunda clase, y eso tiene que cambiar.

Instamos respetuosamente a la dirigencia de Local 79 a que aborde este asunto y priorice la negociación de una estructura de pensión más justa para los trabajadores de demolición con tarifa B.

Apóyanos. Firma esta petición y compártela para respaldar la equidad, la justicia y una jubilación con dignidad.

Petition Updates